رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی بایدها و نبایدهای انتخاب مجدد خطیبی برای هدایت آلومینیوم/ رسول این بار هم رفیق نیمه راه می‌شود؟

12:22 - 09 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۲۴۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
انتخاب رسول خطیبی به عنوان سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم در کنار تمام مزیت‌هایی که دارد یک ایراد بزرگ دارد و آن اینکه آیا ضمانتی وجود دارد که این مربی بار دیگر تیم آلومینیوم را در بهترین شرایط رها نکند؟

- انتخاب رسول خطیبی به عنوان سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم بهترین تصمیم بود. اعضای هیئت مدیره این باشگاه که در نهایت با سعید عباسی به نتیجه نرسیدند بر وی فائق آمده و با بازگشت محرابی در رأس مدیریت این باشگاه بار دیگر خطیبی را به این تیم برگرداندند.

چرا خطیبی انتخاب خوبی است؟

خطیبی انتخاب خوبی برای تیم فوتبال آلومینیوم است، چون بیش از هر مربی دیگری کار با محرابی به عنوان مدیرعامل را بلد است. این دو تعامل خوبی با هم دارند و در نتیجه همین تعامل بود که موفق شدند چندی قبل تیم فوتبال آلومینیوم را در آن رقابت تنگاتنگ لیگ یک به لیگ برتر برسانند. از این رو وقتی سعید عباسی برکنار شد آن‌ها به سرعت با گزینه‌های دیگر وارد مذاکره شدند و در نهایت به این نتیجه رسیدند که خطیبی بهترین گزینه است.

در بین بازیکنان تیم آلومینیوم اغلب آن‌ها با تشخیص خطیبی به این تیم آمدند و تقریباً استخوانبندی اولیه تیم حفظ شده است. در نتیجه این مربی شناخت خوبی از بازیکنان دارد و به خوبی می‌تواند تیم را آماده مسابقات کند. از این رو در فصل و نقل و انتقالات نیاز به تغییرات زیادی ندارند.

هزینه کمی به باشگاه تحمیل می‌شود

خطیبی مربی نیست که در فصل نقل و انتقلات کم خرج باشد. اتفاقا او جزو گزینه‌هایی است که برای جذب بازیکن مورد نظرش خواهان همکاری مطلوب باشگاه است. با این حال، چون تیم آلومینیوم را فصل قبل خطیبی بست و بازیکنان با سلیقه او جذب باشگاه شدند در نتیجه نیازی نیست تغییرات زیادی ایجاد کند.

خطیبی با چند تغییر کوچک می‌تواند برخی خطوط را تقویت کند و در نتیجه بهترین عملکرد را با همین نفرات داشته باشد. وی فصل قبل هم با همین بازیکنان بهترین نتایج را گرفت و عملکرد خوبی در لیگ داشت تا جایی که اثرات کار خوب او تا مدت‌ها بعد از جدایی‌اش در آلومینیوم باقی ماند و منصوریان هم طعم آن را چشید. از این رو بازگشت این مربی مزیت‌های زیادی برای آلومینیوم دارد و در هزینه‌های جذب بازیکن برای باشگاه صرفه جویی می‌شود چرا که دیگر بهانه‌هایی از قبیل این تیم را من نبستم و با سلیقه من فرق دارد و این موارد باعث نمی‌شود برای هماهنگی مربی با تیم تغییر و تحولات زیادی در فصل نقل و انتقالات صورت گیرد.

هواداران خطیبی را دوست دارند

وقتی خطیبی برای پیوستن به تیم فوتبال تراکتور، آلومینوم را رها کرد پیش‌بینی می‌شد در میان هواداران این تیم به چهره‌ای منفور تبدیل شود، اما هواداران این تیم نه تنها از خطیبی خُرده نگرفتند بلکه نوک پیکان انتقادات خود را به سوی مدیریت باشگاه گرفتند که چرا نتوانست این مربی را حفظ کند.

آن‌ها که لحظات خوشی را با خطیبی در زمان صعود تجربه کرده بودند نه تنها از سرمربی تیم خود دل چرکین نشدند بلکه حالا از بازگشت او استقبال کردند چرا که آن‌ها می‌دانند تیمشان با خطیبی ممکن است بتواند همچون فصل قبل در نیمه بالایی جدول قرار بگیرد و حتی به سهمیه آسیایی برسد. از این رو از او حمایت کرده و همین حمایت نقطه قوتی برای خطیبی خواهد بود، چون در تیم‌های پر طرفدار حمایت از سرمربی فاکتور مهمی محسوب می‌شود و کار را برای این مربی راحت‌تر کرده و از فشار‌ها کم می‌کند.

تنها بحران خطرناک

تنها مشکل برای تیم فوتبال آلومینیوم و رسول خطیبی اتفاقاتی است که طی ماه جاری برای این تیم رخ داد. سعید عباسی و منصوریان از این تیم با نارضایتی جدا شدند و همین می‌تواند در این تیم ایجاد اختلاف کند. چندی پیش خیلی‌ها اصرار به ادامه همکاری با منصوریان داشتند و در مقطعی عباسی به عنوان مدیرعامل وقت باشگاه وی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، اما از آنجا که مخالفانش بیشتر بودند این پروژه به سرانجام نرسید و در نهایت هم عباسی رفت و هم منصوریان. از این رو کوچکترین لغزشی از سوی خطیبی می‌تواند به قیمت ایجاد اختلاف تمام شود و حواشی زیادی به همراه خود داشته باشد. در نتیجه این انتخاب با همه خوبی‌هایش ممکن است در این نقطه به مشکل بخورد.

ضمانت وجود دارد

بعد از انتخاب خطیبی اولین سوالی که برای همه فوتبالدوستان بوجود می‌آید این است که آیا ضمانتی وجود دارد که خطیبی بار دیگر در میانه‌های فصل تیم آلومینیوم را رها نکند؟ قطعا با انتفاقاتی که فصل قبل رخ داد مدیران این باشگاه به شدت آب دیده شدند و خوب می‌دانند باید شرایط سفت و سختی برای بقا اعمال کنند. آن‌ها نمی‌خواهند بار دیگر از خطیبی رو دست بخورند و شاید به همین دلیل از او ضمانت خاصی گرفتند تا او دیگر بار این تیم را در اوج مسابقات رها نکرده و شرایط سخت را به آن‌ها تحمیل نکند. از این رو باید منتظر شروع لیگ بود و دید آیا بازگشت خطیبی اتفاق خوشایندی برای آلومینیوم است؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *