رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

باقری‌ها: بُرد حیثیتی باعث فراموشی خیانتکاران فوتبال نمی‌شود/ زوج خط حمله خیلی خطرناکی داریم

15:29 - 18 خرداد 1400
کد خبر: ۷۳۱۱۰۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بُرد بحرین نباید ما را از کسانی که شرایط تیم ملی را به این روز انداختند غافل کند و آنها را فراموش نمی‌کنیم.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: برای تیم ملی ایران بازی حساسی بود، نتوانسته بودیم امتیازات لازم را با ویلموتس کسب کنیم و به نظرم وی فاجعه بود. بازی بحرین برای ما حکم فینال داشت البته یکی از ۴ فینال. بازی به خاطر شرایط تاریخی از گذشته در ذهن مردم و بازیکنان، حک شده بود و بازی حیثیتی بود. به خاطر حواشی که بحرین برای ما ساخته بود و  زمینی که برای بازی با هنگ‌کنگ در اختیار ما قرار دادند که اصلا شرایط مسابقه در آن فراهم نبود. 

وی افزود: ۱۵ دقیقه اول بازی بحرین چنگی به دل نمی‌زد؛ دو تیم یکدیگر را ارزیابی کردند. نیمه اول تقریبا بازی متعادل بود؛ تیم بحرین کلاً دفاع و ضدحمله کار می‌کرد و در این کار تخصص داشتند. در نیمه اول بیشتر حملات بحرینی‌ها از سمت راست طراحی شد. در یکی دو صحنه هم روی دروازه ایران موقعیت ایجاد کردند. بحرین تیمی نبود که ما را تحت فشار قرار بدهد تمام توانش را برای ضد حمله قرار داده بود.

پیشکسوت فوتبال ایران عنوان کرد: شرایط آب‌وهوایی برای بعضی بازیکنان ما سنگین بود. مانند سردار آزمون که از شرایط آب‌وهوایی متفاوتی به بحرین آمده بود. نیمه دوم تیم ملی محول شد و بازی را به دست گرفتند. در تیم ملی ایران مواردی داریم که رقبای ما از آن بی‌بهره هستند. در تیم ملی زوج خط حمله خیلی خطرناکی داریم که در تیم‌های باشگاهی خودشان ستاره هستند. به کمک این ستاره‌ها حرکات عمقی خوب داشتیم و نشان دادیم از این پتانسیل بیشتر استفاده کنیم.

باقری‌ها عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف تیم ملی ما در این دو مسابقه، ارسال‌های نامناسب بود. متاسفانه نتوانستیم ارسال‌های خوبی داشته باشیم. کادرفنی برای این موضوع باید تدبیری اندیشه کند و در بازی‌های بعد مشکل حل شود.

وی پیرامون تعویض‌های تیم ملی گفت: تعویض محمدی درست بود، چون در جریان بازی نبود. تقریبا در نیمه اول حرکتی از سمت چپ نداشتیم. به نظرم قدوس باید فیکس تیم ملی بازی کند. با حضور او میانه میدان در اختیار ما قرار گرفت. ضمن اینکه قدوس بازیکنی است که توان پاس آخر دادن را دارد. ۱۱ بازیکن در زمین فوتبال حضور دارند که بتوانند پاس آخر را فراهم کنند. قدوس این شاخصه و توان را دارد که توپ‌ها به وی ختم تا توپ آخر را فراهم کند.

باقری‌ها گفت: برد بحرین نباید ما را از کسانی که شرایط تیم ملی را به این روز انداختند، غافل کند. کاری کردند که  بابت برد مقابل بحرین، کامبوج و عراق خوشحالی باشیم و استرس داشته باشیم. کسانی که ویلموتس را به ایران آوردند باید پاسخگو باشند. الان باید استرس داشته باشیم با بازیکنان بزرگی که در اروپا ستاره هستند و گل‌های آنها حتی بهترین گل انتخاب می‌شود، عراق و کامبوج را ببریم!

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم یکسری آدم‌هایی که به فوتبال ما خیانت می‌کنند به سزای کارشان برسند. امیدواریم مربیانی که در آینده جذب تیم بزرگ ایران باشند ما روی آنها مدیریت داشته باشیم، نه اینکه آنها روی ما مدیریت داشته باشند. در نهایت امیدواریم تیم ملی در دو بازی‌ بعدی برنده باشد و به مرحله بعد برویم و از مرحله بعد به جام جهانی صعود کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *