رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قهرمانی دراماتیک ویارئال در لیگ اروپا در شب تلخ دخه‌آ/ امری مُچ سولسشر را خواباند

2:42 - 06 خرداد 1400
کد خبر: ۷۲۷۹۳۳
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
تیم ویارئال با پیروزی مقابل ماراتن‌گونه مقابل منچستریونایتد به مقام قهرمانی لیگ اروپا ۲۰۲۰-۲۰۲۱ دست یافت.
- دیدار پایانی لیگ اروپا ۲۰۲۰-۲۰۲۱ از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (چهارشنبه) به میزبانی ورزشگاه گدانسک لهستان بین دو تیم منچستریونایتد و ویارئال برگزار شد که در نهایت این دیدار پس از ۱۲۰ دقیقه جدال پایاپای به نتیجه یک بر یک تمام شده و به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی این ویارئال بود که توانست ۱۱ بر ۱۰ و در مجموع ۱۲ بر ۱۱ شیاطین سرخ را شکست دهند و به عنوان قهرمانی دست یابند. 

این بازی در حالی آغاز شد که در یک چهارم ظرفیت استادیوم تماشاگران از نزدیک شاهد نبرد دو تیم بودند. در ابتدای بازی زردپوشان ویارئال بازی روان‌تری را انجام دادند و موفق شدند در دقیقه ۲۹ روی تیزهوشی جرارد مورنو و از روی یک ارسال به گل نخست دست یابند. پس از گل منچستر به آب و آتش زد، اما شیاطین سرخ نتوانستند قفل دروازه حریف را باز کنند تا نیمه نخست با برتری خفیف شاگردان اونای امری به اتمام برسد.

در نیمه دوم سولسشایر به بازیکنانش دستور داده بود تا از مقابل دروازه ویارئال پرس را شروع کنند و همین تجمع بازیکنان قرمزپوش یونایتد باعث شد ادینسون کاوانی در داخل محوطه جریمه به توپ برسد و با یک ضربه دقیق در دقیقه ۵۵ کار را به تساوی بکشاند. پس از این گل شیاطین سرخ حملات زیادی را روی دروازه ویارئال داشتند، اما با بی‌دقتی کاوانی و رشفورد، موقعیت‌ها یکی پس از دیگری از دست رفتند تا بازی در پایان ۹۰ دقیقه، پیروزی نداشته باشد.

دو تیم در پایان ۳۰ دقیقه وقت‌های اضافی هم تمایل زیادی به خلق موقعیت نداشتند تا بازی با تساوی یک بر یک در پایان ۱۲۰ دقیقه به اتمام برسد تا تکلیف تیم قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود. در ضربات پنالتی بازیکنان دو تیم عملکرد بسیار موفق داشتند و تا پنالتی دهم تمامی ضربات گل شدند و دروازه‌بانان از مهار توپ‌ها ناکام بودند تا در نهایت نوبت به گلر‌های دو تیم برسد. پنالتی یازدهم ویارئال را رولی به گل تبدیل کرد، اما داوید دخه‌آ در زدن پنالتی ناموفق عمل کرد تا اونای امری این بار با ویارئال به مقام قهرمانی لیگ اروپا برسد تا با کسب چهارمین جام خود به رکوردی جاودانه دست یابد.

ویارئال هم برای نخستین بار در تاریخ ۹۸ ساله خود به یک عنوان اروپایی دست یافت و در سوی مقابل منچستریونایتد همچنان دستش از کسب جام در این فصل کوتاه مانده است. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *