رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام آمادگی چین برای همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

23:07 - 23 اسفند 1399
کد خبر: ۷۰۹۷۸۳
وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با همتای عراقی خود از آمادگی این کشور برای همکاری در زمینه مبارزه با تروریست‌های افراط‌گرا مانند داعش خبر داد.

-وانگ یی، وزیر امور خارجه چین روز جمعه در تماس تلفنی که با فؤاد حسین، همتای عراقی خود داشت به تاکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه پرداخت و ضمن اشاره به نقش مهم عراق در منطقه اعلام کرد که پکن از بغداد در زمینه مبارزه با تروریست‌های افراط‌گرا از جمله داعش حمایت می‌کند.

رییس دستگاه دیپلماسی چین همچنین ضمن اعلام ارسال محموله واکسن کرونا به عراق گفت،: دو کشور باید بر همکاری‌ها و گفتگو‌های پسا کرونا ادامه دهند. دولت چین به حمایت و تشویق شرکت‌های چینی به تداوم ایفای نقش خود در بازسازی عراق و همکاری در زمینه تأمین برق، حمل‌ونقل، ارتباطات و مدیریت شهری خواهد پرداخت. 

فؤاد حسین همچنین با قدردانی از کمک‌ها و حمایت‌های چین از عراق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، آن را منعکس کننده دوستی عمیق میان دو ملت دانست با تأکید بر اهمیت توسعه روابط میان دو کشور، پیارمون غلبه بر تأثیرات شیوع ویروس کرونا و تقویت همکاری‌های پکن و بغداد در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و صادرات نفت به ابراز امیدواری پرداخت. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *