شرکت بیش از 2 هزار دانش‌آموز در پروژه علمی «جابربن حیان»/ تولید 600 هزار پروژه

12:44 - 03 شهريور 1394
کد خبر: ۷۰۲۵۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از حضور ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در پروژه علمی چهارمین جشنواره جابربن حیان خبر داد و گفت: 600 هزار پروژه توسط دانش‌آموزان سراسر کشور از جمله عشایری تولید شده است.
حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز در پروژه علمی «جابربن حیان»/ تولید 600 هزار پروژه

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمد دیمه‌ور در افتتاحیه چهارمین جشنواره پروژه‌های علمی جابربن حیان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در جشنواره جابربن حیان پژوهشگران نوجوان از اول ابتدایی تا ششم دبستان در قالب 6 نوع فعالیت متنوع حضور دارند.

وی با بیان این مطلب که در پایه اول دبستان، دانش‌آموزان به جمع‌آوری اطلاعات و مستندات اقدام می‌کنند، تصریح کرد: تنها در پایه ششم دبستان، دانش‌اموزان ‌دست به ابداع، اختراع و فناوری‌ها می‌زنند.

دیمه‌ور هدف از برگزاری پروژه علمی جابرابن حیان را پرورش نسلی خلاق، فکور، پژوهنده دانست و اعلام کرد: سعی داریم با براساس تحقیقات، بذر علم و پژوهش را باید در دوران کودکی در ذهن دانش‌آموزان آماده کنیم تا زمینه‌های رشد و شکوفایی در آنها به وجود آید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: از 2 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در سطح کشور که در این طرح شرکت کرده‌اند، 600 هزار پروژه را تولید کرده‌اند که بسیاری از این دانش‌آموزان از نقاط مختلف کشور و حتی از عشایر هستند.

دیمه‌ور در خاتمه با بیان اینکه تعدادی از این پروژه‌های علمی از سطح مدرسه به منطقه و از استان به مرحله کشوری راه یافته‌اند، اذعان کرد: در مجموع 183 پروژه علمی برتر کشوری توسط 400دانش‌آموز تهیه و تولید شده که در این مراسم نفرات برتر تجلیل خواهند شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *