رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاثیرات ورزش بر افراد مختلف یکسان نیست

4:30 - 01 شهريور 1394
کد خبر: ۶۹۲۶۱
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان - ورزش باعث افزایش کارایی سیستم قلبی عروقی می‌شود اما اینکه چگونه می‌توان فواید ورزش را افزایش داد و تاثیر آن بر هر فرد چقدر است هنوز مشخص نیست.
به‌ گزارش گروه ورزشی ، محققان برای پاسخ به این سوالات 160 فرد را مورد بررسی قرار دادند. نتایج این بررسی‌ها در مجله آمریکایی انجمن قلب منتشر شد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: مطالعات ما اولین تحقیقاتی است که به بررسی و ارزیابی تاثیر ورزش بر جنبه‌های مختلف سلامت پرداخته است. ما همچنین می‌خواستیم فاکتورهای مختلفی را که برای افزایش فواید ورزش اثرگذار بود را بررسی کنیم.

با توجه به نتایج بررسی‌های ما ورزش بر همه افراد تاثیر مشابهی ندارد. درست است که ورزش در هر شرایطی و برای هر فردی مفید است اما این بدان معنی نیست که یک برنامه ورزشی باید برای همه تجویز شود و برای همه یک فایده دارد.

برای مثال در بعضی از تحقیقات مشخص شده است که مردان بیشتر از زنان از ورزش سود می برند. افراد زیر 50 سال بیشتر از افراد بالای 50 سال از ورزش سود می برند. ورزش برای افرادی که به بیماری هایی همچون دیابت نوع دو و فشار خون مبتلا هستند بیشتر از دیگران مفید است.

نتایج مطالعات نشان داده است با وجود این که ورزش بر کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب تاثیرگذار است ما تاثیر ورزش در کاهش بیماری‌های قلبی عروقی کمتر از آنچه که تصور می‌شود است. در مقابل، ورزش بر کاهش مقاومت انسولین و تورم بدن تاثیر زیادی دارد.

درکنار ورزش فاکتورهای دیگری نیز بر سلامت قلبی عروقی تاثیرگذارند که باید پزشکان و بیماران به آنها اهمیت بدهند. اگر شخصی از ورزش نتیجه‌ مطلوبی نمی‌گیرد باید فاکتورهای دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *