پیام مردم عراق به آمریکا در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس

5:15 - 16 دی 1399
کد خبر: ۶۹۰۱۴۶
مراسم سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق و حضور میلیونی مردم این کشور در آن، پیام‌های بسیاری را برای آمریکا به همراه داشت.

- مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دیگر همرزمان آنها که از سوی نیرو‌های تروریستی آمریکایی مستقر در عراق ترور شدند، چه پیام‌هایی برای آمریکا و دولت الکاظمی داشت؟

سال گذشته در چنین روز‌هایی بود که ارتش تروریستی آمریکا با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رییس جمهور شکست خورده این کشور در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، فرمانده قدس نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در فرودگاه بغداد هدف عملیات تروریستی قرار داد و سردار سلیمانی را به همراه ابو مهدی المهندس، به شهادت رساندند.

هنگامی که سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس به شهادت رسیدند، موج عظیمی از مردم عراق برای تشییع پیکر این شهدا به میدان آمدند و میلیون‌ها عراقی در این مراسم خشم خود را نسبت به آمریکایی‌ها نشان دادند و پس از آن نیز مردم ایران با حضور میلیونی خود در تشییع پیکر شهدای ترور خواهان انتقام و خونخواهی سردار دلاور خود از آمریکایی‌ها شدند.

آمریکا و جهان، تصور این حضور میلیون را در ذهن خود نداشت و با دیدن تصاویر آن، دلهره و هراس بر جان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها افتاد، آنها به یقین رسیدند که انتقام سخت در انتظار آنهاست.

موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق بخشی از انتقام بود که بلافاصله عملیاتی شد، که حتی آمریکایی‌ها تصور آن را هم نمی‌کردند.

اکنون یکسال از ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس می‌گذرد و بار دیگر شاهد حضور میلیونی مردم عراق در مراسم سالگرد شهادت این دو فرمانده بزرگ مقاومت هستیم.

مردم عراق در مراسم سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس، خواهان اخراج آمریکایی‌ها از عراق شدند، درخواستی که سال‌هاست مطالبه جدی مردم عراق است چرا که همه مشکلات عراق را حضور آمریکا و دخالت‌های این رژیم در امور داخلی خود می‌دانند.

پیام مردم عراق در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس به آمریکایی‌ها و دولت مصطفی الکاظمی روشن است.

میلیون‌ها عراقی در این مراسم شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و این رژیم را شیطان بزرگ، خواندند.

مردم عراق با در دست داشتن تصاویری از سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس نشان دادند که خواهان اخراج آمریکایی‌ها از خاک خود هستند و همه مشکلات را نیز به خاطر دخالت‌های واشنگتن در این کشور می‌دانند.

آمریکا باید به خواست مردم عراق توجه داشته باشد، آنها در این تجمع میلیونی به طور مسالمت آمیز خواسته خود را مطرح کردند و این خواسته بار‌ها در تظاهرات و مراسمات دیگر نیز مطرح شده است.

اگر مردم عراق در اینگونه مراسم به سوی سفارت آمریکا حرکت کرده و مرکز فتنه را تسخیر می‌کردند، آمریکایی‌ها نمی‌توانستند واکنشی از خود نشان دهند.

اتهاماتی که آمریکایی‌ها به نیرو‌های مقاومت در عراق در حمله راکتی و خمپاره‌ای به سفارت خود در بغداد وارد می‌کنند، سندیت ندارد چرا که این حملات بهانه‌ای برای حضور بیشتر آمریکا در عراق است و در این مسئله آمریکایی‌ها سود می‌برند.

در واقع آمریکایی‌ها با خود زنی که از سوی گروه‌های وابسته به خود که تروریست‌های دست پرورده آمریکا هستند، سعی دارد به حضور خود در عراق مشروعیت بدهد.

مردم عراق با آگاهی از شرایط موجود، خوب را از بد به خوبی تشخیص می‌دهند و می‌دانند که اگر اقدامات شهید سردار سلیمانی در راه مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری وهابی نبود، اکنون عراق در چنگ این تروریست‌ها اشغال شده بود و از اماکن متبرکه ائمه اطهار نیز چیزی باقی نمانده بود.

مردم عراق می‌دانند که نیرو‌های آمریکایی هیچ هزینه‌ای برای مبارزه با داعش نکردند بلکه حمایت آمریکا رژیم صهیونیستی و سعودی از تروریست‌ها بود که بخش‌های زیادی از خاک عراق به اشغال آنها درآمد.

آمریکایی‌ها هر روز که خروج خود را به تأخیر بیندازند، تصور نکنند که شامل مرور زمان می‌شود و مردم عراق با آن کنار خواهند آمد، این تاخیر خشم انتقام را شدت می‌بخشد و شعله ورتر می‌سازد.

آمریکایی‌ها با اصرار به ماندن در عراق، کار خود را دشوارتر می‌کنند و آنگاه است که باید همچون شکست خوردگان جنگ ویتنام عراق را ترک کنند با تلفات و خسارات سنگین.

شاید جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا که تا چند روز دیگر در کاخ سفید مستقر می‌شود، اندکی تعقل به خرج داده و نیرو‌های آمریکایی را آبرومندانه‌تر از عراق خارج کند و یک رابطه معمولی با این کشور داشته باشد.

موج اعتراضات مردمی آمریکا نیز نسبت به دخالت‌های دولت‌های خود در امور کشور‌ها و اشغال و تجاوز نظامی آمریکا شکل گرفته و آغاز شده است و همین مطالبه نیز می‌تواند باعث تصمیم گیری درست از سوی سردمداران آمریکا باشد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *