رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظر وزیر اقتصاد در مورد چگونگی استفاده از پول‌های بلوکه شده

18:30 - 16 مرداد 1394
کد خبر: ۶۵۱۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر اقتصاد درباره تاثیر آزادشدن دلارهای بلوکه شده بر میزان نقدینگی در کشور،گفت: ذخایر ارزی ایران در خارج کشور و درآمدهای ناشی از افزایش صادرات نفت با حفظ تمام اصول و ضوابط بیشتر در جهت توسعه بخش خصوصی استفاده خواهد شد.
به گزارش ، علی طیب نیا  افزود: معادل ریالی ذخایر بلوکه شده در گذشته به حساب دولت واریز شده و اثر خود را قبلا بر افزایش نقدینگی و اقتصاد ایران گذاشته است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: این منابع پس از آزادسازی متعلق به بانک مرکزی است که ریال آن در گذشته به حساب دولت واریز و از آن استفاده شده است بنابراین برای دو بار نمی توان از این پول ها در بودجه دولت استفاده کرد.

طیب نیا تصریح کرد: برهمین اساس نمی توان از این منابع در طرح های دولتی استفاده کرد ضمن آنکه این منابع جزو منابع ارزی بانک مرکزی هستند و قاعدتا در جهت توسعه بخش خصوصی از آن استفاده خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه استفاده از منابع بلوکه شده پس از آزادسازی باعث کاهش حجم نقدینگی در کشور خواهد شد، گفت: منابع بلوکه شده پس از آزادسازی متعلق به دولت نیست و نباید در این زمینه اشتباهی اتفاق بیافتد.

وزیر امور اقتصادی ودارایی درباره نرخ واقعی دلار در اقتصاد ایران نیز گفت: نرخ واقعی دلار رقمی است که بر اساس عرضه و تقاضا در بازار خرید و فروش می شود.

وی افزود: نرخ واقعی ارز نرخی است که در حال اتفاق و معامله است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *