رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز کنترل و ارزیابی ارائه خدمات فرودگاه‌های کشور

2:45 - 15 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۹۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان: مدیر پروژه نظارت برکیفیت خدمات گفت: در طرح ارزیابی سطح خدمات فرودگاهی، هدف اصلي رفع مشكلات و بهبود كيفيت خدمات رساني به مسافران فرودگاهی است.
به گزارش ، بهمن باقری ا اشاره به آغاز طرح تعیین سطح خدمات فرودگاهی در کشور، عنوان کرد: با توجه به شرح وظیفه و دستور کار تعیین شده توسط مدیرعامل و معاونت برنامه ريزي و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور، نخستین اقدام با دیدگاه رضایت‌مندی مسافر در 11 فرودگاه کشور شروع شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این طرح را از ديدگاه ارائه خدمت به مسافران دنبال مي كنيم، اعلام کرد: در این طرح، با استفاده از چک لیست‌هایی که ارزیابان اعزامي به فرودگاه‌ها تكميل خواهند كرد، فرايند مورد نظر اجرایي می شود.

وی با اشاره به اینکه این چک لیست‌ها را ارزیابان دفتر که داراي تبحر و آموزش‌‌هاي لازم در مقوله‌های فرودگاهی هستند، تكميل مي كنند، افزود: چک لیست‌ها دارای آیتم‌های مختلف استاندارد بوده و شامل موارد زیادی همچون سهولت و نحوه دسترسی به فرودگاه، پاركينگ، مسیر‌یابی، وضعیت ظاهري اماكن و ترمينال‌‌ها، نظافت سرويس‌هاي بهداشتی، رستوران‌ها، نمازخانه‌ها، ايستایي مسافران در گيت‌هاي مختلف بازرسي و... می شود.

باقری گفت: از وظايف دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در واقع شناسایی چالش‌‌ها و دغدغه‌های موجود در فرودگاه‌های کشور است تا با شناسایی نارسايي ها و انعكاس به مبادي ذيربط نسبت به رفع آنها اقدام شود.

مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی اضافه کرد: در حال حاضر فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، زاهدان، کرمان، امام خمینی(ره)، اهواز و کیش در برنامه ارزیابی كيفيت خدمات فرودگاهی قرار داشته که در یک فرايند فشرده یک ماهه، اين ارزيابي ها به اتمام مي رسد و متعاقبا، ارزيابي فرودگاه هاي ديگر آغاز خواهد شد.

باقری عنوان کرد: بر حسب سیاست گذاری، نتیجه ارزیابی در قالب رتبه بندی قرار می‌گیرند و در نهايت، ارزيابي تحليلي با استفاده از نتايج آیتم‌های مختلف انجام مي شود.

وی اضافه کرد: براساس این طرح، فرودگاه‌ها با یکدیگر مقایسه خواهند شد و مبنای خروجی كه از این بازدیدها به دست می آید می‌تواند به پیگیری در جهت رفع مشکلات فرودگاه‌ها به سیستم مدیریتی کمک شایانی نماید.

باقري يادآور شد؛ بر مبناي مطالعات و تجربيات روز جهاني نظارت بهينه و كارآمد بر كيفيت خدمات زماني محقق خواهد شد كه بتوان فرايندهاي خدمات را به شكل قابل اندازه‌گيري تعريف کرده و متعاقب آن بصورت ادواري با تكرار ارزيابي موارد بهبود يا كاهش فرايند‌ها مورد بررسي قرار گيرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *