رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تعرفه ترجیحی باترکیه صنعت پوشاک رانابودکرده است/قاچاق90درصدی پوشاک

13:01 - 14 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۷۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: یک کارآفرین صنعت نساجی با انتقاد از عملکرد وزرات صنعت معدن تجارت در رابطه با صنعت پوشاک گفت: متاسفانه خسارت وارد آمده در خصوص توافق ترجیحی ایران و ترکیه روز به روز بیشتر می شود و صنعت نساجی با رکود بی سابقه ای مواجه شده است.
تعرفه ترجیحی باترکیه صنعت پوشاک رانابودکرده است/قاچاق90درصدی پوشاکبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، سید مهدی زعیم زاده امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: عملکرد وزارت صنعت به خصوص صنعت نساجی و پوشاک باعث شده است این صنعت سال ها با رکود بی سابقه مواجه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان آنچنان که به موضوعات وارد کننده ها توجه دارند هیچ بهایی به کارآفرین و تولید کننده داخل نمی دهند.

زعیم زاده با انتقاد از اینکه در کشور بودجه ای مخصوص حمایت از صنعت پوشاک وجود ندارد، اضافه کرد: پرسش ما این است که در سال های اخیر در وزارتخانه ها، نهادها و سازمان های دولتی بودجه تامین پوشاک پرسنل از کجا هزینه می شود؟ 

این کارآفرین در ادامه با اشاره به مشکل تراشی های سازمان ها در مسیر تولید کننده ها گفت: متاسفانه آن قدر که سازمان تعزیرات، سازمان حمایت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتحادیه پوشاک هر روز از تولید کنندها به عناوین مختلف مشکل تراشی می کنند اما با صاحبان برندهای درجه سه و چهار و وارد کننده ها هیچ کاری ندارند.

90 درصد پوشاک کشور قاچاق است
زعیم زاده با اشاره به آمار قاچاق در کشور گفت: با توجه به آمارهای سازمان های مربوطه حدود 85 تا 90 درصد پوشاک داخل کشور به صورت قاچاق وارد می شود و همواره مردم از برندهای درجه دو و سه خارجی استقبال می کنند.

قائم مقام شرکت تولیدی گراد گفت: با 8 سال سابقه در صنعت پوشاک متاسفانه در ابتدا با 700 پرسنل فعالیت را آغاز کردیم اما به دلیل رکود داخلی به تدریج کارخانه از رونق افتاد و هم اکنون با 50 درصد ظرفیت و 500 پرسنل مشغول به فعالیت هستیم.

زعیم زاده در پایان اظهار کرد: در دوران پسا تحریم امیدواریم با تمدید توافق، نواقص مشکلات صنعت پوشاک برطرف شود و این صنعت در کشور رو به رشد حرکت کند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *