نتایج نهایی کنکور 94 هفته دوم شهریورماه اعلام می‌شود/ انتخاب رشته بیش از 566 هزارداوطلب براساس آمارهای اولیه

11:12 - 13 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۳۸۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور سال 94 در هفته دوم شهریورماه خبر داد.
نتایج نهایی کنکور 94 هفته دوم شهریورماه اعلام می‌شود/ انتخاب رشته بیش از 566 هزارداوطلب براساس آمارهای اولیه
حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان اظهار کر: برای شرکت در آزمون سراسری امسال ۸۷۸ هزار و ۷۴ نفر ثبت نام و از این تعداد حدود 9۰ درصد در آزمون شرکت کردند که کارنامه این داوطلبان هفته اول مردادماه منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر از افرادی که برای رقابت در کنکور سال 94 ثبت نام کرده بودند زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد بودند، بیان کرد: به طورکلی می توان گفت 58.82 درصد داوطلبان زن و 41.18 درصد این افراد مرد بودند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: آزمون سراسری سال ۹۴ در روزهای تعیین شده که شامل ۲۱ و ۲۲ خردادماه می شد در ۳۶۵ شهرستان و ۱۷ کشور خارجی برگزار شد که در آن 90.63 درصد افرادی که نام نویسی کرده بودند حاضر و 9.38 درصدداوطلبان غایب بودند.

توکلی با تاکید براینکه انتخاب رشته آزمون سراسری سال جاری بعد از اعلام اسامی از روز دوشنبه، پنجم مرداد آغاز شده بود و طبق برنامه اعلام شده باید دهم مرداد به پایان می رسید، اظهار کرد: برای کمک به داوطلبان جا مانده از انتخاب رشته در زمان تعیین شده این فرصت تا ساعت 24 روز؛ دوشنبه 12 مرداد تمدید شد.

وی در خاتمه افزود: آمارهای اولیه نشان می دهد 566 هزار و 125 داوطلب در موعد مقرر اقدام به انتخاب رشته کرده اند که این افراد می توانند از نتایج نهایی و پذیرش یا پذیرفته نشدن در آزمون امسال در نیمه شهریورماه مطلع شوند. براین اساس نتایج نهایی انتخاب رشته افراد هفتته دوم شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.




شیوا
|
-
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
0
0
سلام نتایج کنکور چندم شهریور اعلام میشه؟
بی شان
|
-
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
جواب انتخاب رشته کی اعلام میشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *