رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازار پوشاک ایران همچنان در دست قاچاقچیان و ترکیه/ کالاهای ایرانی در انبارها حبس شده‌اند

9:14 - 14 تير 1394
کد خبر: ۵۸۱۳۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: دبیر انجمن نساجی کشور با بیان اینکه در بازار پوشاک همچنان با رکود مواجه هستیم، گفت: 2.5 میلیارد دلار آمار رسمی قاچاق واردات پوشاک است که این میزان همچنان رو به افزایش است.
بازار پوشاک ایران همچنان در دست قاچاقچیان و ترکیه/ کالاهای ایرانی در انبارها حبس شده‌اندعلیرضا حائری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با بیان اینکه صنعت نساجی همچنان در حال رکود است، اظهار کرد: بازار رونقی ندارد محصولات نساجی عمدتا در انبارها حبس شده و نقدینگی به وجود ندارد و به سیستم باز نمی گردد.

دبیر انجمن نساجی کشور گفت: این فرآیند باعث عدم گردش مالی شده و در مجموع  کاهش چشمگیر تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا در دوران رکود دولت‌ها به نوعی از صنایع‌شان حمایت می‌کنند، گفت: دولت‌ها در شرایط رکود با روش‌های مختلف از صنایع خود حمایت کرده تا صنعت بتواند رکود را پشت سر گذارد.

حائری افزود: اغلب دولت ها از طریق صادرات صنایع خود را حمایت می‌کنند زیرا هنگامی که بازارهای داخل قفل است محصولات را به بازارهای جهانی می‌فرستند که این اقدام کمک می کند که صنایع بتوانند محصولات خود را صادر کنند یا با دادن تسهیلات یا مشوق‌های صادراتی به نوعی از صنایع خود حمایت می‌کنند.

برگزاری همایش به جای حمایت از صنایع
وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما حمایت از صنایع وجود ندارد و در یک سال و نیم گذشته  بیشتر شاهد برگزاری همایش و سمینار بودیم تا حمایت از صنایع.

دبیر سابق انجمن نساجی کشور با ابراز تاسف از وضعیت واردات بی رویه پوشاک نیز گفت: متاسفانه واردات بی رویه و اغلب قاچاق باعث شده صنایع نساجی رو به روز راکدتر شوند.

وی میزان قاچاق سالیانه پوشاک وارداتی را 2.5 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: واردات به صورت قاچاق یا کالای همراه مسافر است.

وی گفت: البته میزان واردات رسمی حدود 100 میلیون دلار است که در مقابل رقم 2.5 میلیارد دلار رقم ناچیزی است و دولت باید جلوی قاچاق پوشاک را بگیرد.     




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *