رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرسپولیس وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارد/ هر ۲ مربی متوجه اهمیت دربی برای هواداران هستند

16:53 - 30 شهريور 1398
کد خبر: ۵۵۰۶۲۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: از نظر روحی و روانی و نتایج در چند هفته اخیر، پرسپولیس وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارد.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص دربی ۹۰ پایتخت بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال، اظهار داشت: پرسپولیس از نظر روحی و روانی و نتایج در چند هفته اخیر، وضعیت بهتری نسبت به استقلال دارد. البته این دلیل نمی‌شود که بگوییم استقلال ناتوان است. به نظرم در خوشبینانه‌ترین حالت دربی مساوی می‌شود، چون تجربه نشان داده تیمی که در جدول جایگاه پایین‌ترین نسبت به حریف خود دارد شرایط متفاوتی را در دربی رقم می‌زند.

وی افزود: نکته مهم اینجاست که هر دو مربی متوجه اهمیت دربی برای هواداران تیم‌های خود شده‎اند. برخی از آن‌ها معتقدند حتی اگر تیم قهرمان نشود همین که دربی را برنده شوند، کافی است. این می‌تواند شرایطی را به وجود بیاورد که حداقل در نیمه اول شاهد یک بازی با احتیاط از سوی هر دو تیم باشیم. با این حال فکر می‌کنم بازی مساوی می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اینکه قرار بود دربی به صورت ۹۰ به ۱۰ برگزار شود، تصریح کرد: اجرای قانون ۹۰ به ۱۰ در این شرایط منطقی نیست. زمانی می‎توان این قانون را اعمال کرد که تیم‌ها ورزشگاه اختصاصی داشته باشند و هواداران تیم میزبان روی صندلی خود بنشینند و ۱۰ درصد باقی مانده هم به تیم مهمان برسد.

واعظ‌ آشتیانی در پایان خاطرنشان کرد: این قانون جنبه فرهنگی دارد و هواداران باید در صورتی که اجرایی شود؛ فقط بلیت جایگاه مختص به تیم خود را خریداری کنند. در تمام دنیا هواداران هر تیم، کارت‌های هواداری دارند که جایگاه آن‌ها را در ورزشگاه مشخص می‌کند. با آن کد، دیگر نمی‌توانند صندلی دیگری را اشغال کنند. ما که این بستر را نداریم، بهتر است فعلا با همان ۵۰ - ۵۰ پیش برویم تا بعد ببینیم چه می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *