شمارش معکوس اتمام مهلت اعتراض به حذف یارانه/ نماینده مجلس: تعیین فرجه زمانی برای اعتراض غیرقانونی است

8:12 - 23 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۲۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: طبق قانون دولت مکلف به حذف پردرآمدها از لیست یارانه بگیران است اما تعیین فرجه زمانی برای ثبت اعتراض در قانون ذکر نشده است و طبق گفته جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این اقدام دولت غیرقانونی است.
شمارش معکوس اتمام مهلت اعتراض به حذف یارانه/ نماینده مجلس: تعیین فرجه زمانی برای اعتراض غیرقانونی استبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، طبق مصوبه مجلس دولت موظف شد یارانه خانوارهای پردرآمد را قطع کند که بر اساس آن خانوارهای پردرآمد به تشخیص دولت و براساس شرایط اقلیمی، بعد خانوار و محل سکونت و میزان درآمد از لیست یارانه بگیران حذف می شوند.

دولت در ماه های اخیر اقدام به حذف برخی از یارانه بگیران کرد که سبب اعتراض برخی از شهروندان شد به همین منظور سامانه yaraneh10.ir برای ثبت اعتراض راه اندازی شد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت اعتراضات حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی را تا بیستم خرداد ماه سال جاری در سامانه yaraneh10.ir پیش بینی کرده بود که این مهلت تا پایان خردادماه جاری تمدید شد که پاسخ اعتراض حذف شدگان تا ۱۵روز از ثبت اعتراض از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

طبق گفته سید ابوالحسن فیروزآبادی، قائم ‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیش از 13 هزار نفر به سامانه yaraneh10.ir به منظور ثبت اعتراض مراجعه کرده‌اند.

این در حالی است که چند روز تا پایان مهلت ثبت اعتراض باقی نمانده است اما به تعیین فرجه زمانی یک ماهه برای ثبت اعتراض در قانون اشاره ای نشده است.

محدودیت زمانی در قانون وجود ندارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه محدودیت زمانی اعتراض به حذف یارانه ها تصمیم دولت است، گفت: محدودیت زمانی اعتراض افراد حذف شده از دریافت یارانه از سوی دولت اجرایی شده و در قانون وجود ندارد.

جعفرقادری با اشاره به اینکه حذف برخی از شهروندان از لیست دریافت یارانه با مشکلاتی مواجه است، افزود: متاسفانه این تصمیم دولت با مشکلاتی همراه است و محدودیت زمانی برای اعتراض افراد حذف شده در قانون مصوب نشده و این تصمیم از سوی دولت اجرایی شده است.

مردم نباید در فشار باشند
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید طبق قانون عمل کند، افزود: اعتراض افراد نباید محدودیت زمانی داشته و مردم نباید در فشار قرار گیرند.

وی ادامه داد: مرحله ای کردن قانون هدفمندی یارانه ها و حذف افراد طبق آن تصمیم درستی است اما محدودیت زمانی برای اعتراض افراد مناسب نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید محدودیت زمانی برای افرادی که نسبت به حذفشان از لیست یارانه بگیران معترض هستند را بردارد.




ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
0
0
پس ما کی میتونیم برای دریافت یارانه ثبت نام کنیم؟؟؟؟؟ آقایان نماینده آقایان خبرنگار همه به فکر خودتونین؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *