آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین؛ ادامه عملیات در حومه یثرب، سامرا، تکریت و الزویه برای شناسایی هسته‌های خاموش داعش

12:16 - 10 خرداد 1398
کد خبر: ۵۲۱۷۸۸
گروهی از نیرو‌های تیپ ۴۱ بسیج مردمی با افزایش تحرکات هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در حومه جنوب شرق شهر سامرا(مرکز استان صلاح الدین)، در این منطقه مستقر شدند.

آخرین تحولات میدانی استان صلاح الدین؛ ادامه عملیات در حومه «یثرب، سامراء، تکریت و الزویه» برای شناسایی هسته های خاموش داعشبه گزارش گروه بین الملل ؛ براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های تیپ ۴۱ بسیج مردمی عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق در منطقه «یثرب» در حومه جنوب شرق شهر سامرا گشت زنی کردند و امنیت را در این محور برقرار کردند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با میزان از بازگشت امنیت و عادی شدن وضعیت در منطقه «یثرب» خبر داد و افزود: بررسی‌های میدانی و عملیات نیرو‌های اطلاعات برای شناسایی عناصر مخفی داعش در این محور همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی با بیان این که منطقه راهبردی یثرب در جنوب شرق استان صلاح الدین واقع شده و دروازه ورودی به استان دیاله محسوب می‌شود، گفت: هسته‌های خاموش داعش درصدد هستند مناطق مرزی مشترک استان‌های صلاح الدین و دیاله را ناامن کنند و به همین دلیل منطقه «یثرب» برای آنان اهمیت دارد.

به گزارش میزان، منطقه راهبردی «یثرب» در نزدیکی جاده بغداد-نینوا واقع شده و از محور شمال غربی به شهر‌های «بلد، سامراء و تکریت» و از محور جنوب و جنوب غرب نیز به مناطق «دجیل و طارمیه» متصل می‌شود.

از حومه جنوبی شهر سامراء خبر می‌رسد، گروهی از رزمندگان تیپ ۸۸ بسیج مردمی و نیرو‌های پلیس فدرال عملیاتی را در منطقه «الصعیویه» علیه عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.

شهر سامرا در مرکز استان صلاح الدین واقع شده و به دلیل قرار گرفتن در مسیر مرکز-شمال از اهمیت خاصی برخوردار است و از محور غربی نیز به مناطق بیابانی و در نهایت دریاچه الثرثار متصل می‌شود.

در حال حاضر، مناطق بیابانی در محور غربی شهر سامراء به منطقه‌ای امن برای رشد تروریست‌ها تبدیل شده است؛ مناطق بیابانی در شرق و غرب شهر سامرا مکانی امن برای اختفای تروریست‌های داعش به شمار می‌آید.

خبر‌ها از حومه شرقی شهر تکریت حاکیست، گروهی از عناصر مخفی داعش درصدد بودند عملیاتی را برای ناامن کردن منطقه (چاه نفتی علاس) انجام دهند که با واکنش قاطع نیرو‌های عراقی مواجه شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های پلیس با کمک یگان توپخانه بسیج مردمی موفق شدند ضربات مهلکی را به تروریست‌های داعش وارد آورند و در نهایت آنان را مجبور کردند از این منطقه عقب نشینی کنند.

هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش در سال‌های گذشته تلاش زیادی کردند چاه‌های نفتی مهم و راهبردی «عجیل و علاس» را در غرب رشته کوه‌های حمرین ناامن و حتی اشغال کنند، اما ناکام مانده‌اند.

به گزارش میزان، گروهی از مشترک از نیرو‌های بسیج مردمی و اطلاعات استان صلاح الدین با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عملیاتی را در حومه رشته کوه‌های «مکحول» در نزدیکی منطقه «الزویه» علیه هسته‌های خاموش داعش انجام دادند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، نیرو‌های عراقی در جریان پاکسازی منطقه موفق شدند ۳ تن از عناصر تروریستی داعش را شناسایی و به هلاکت برسانند؛ تروریست‌های داعش این محور را به تله‌های انفجاری آلوده کرده بودند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *