مسئولین فرهنگی از"سینمای دفاع مقدس"حمایت کنند

10:18 - 07 خرداد 1394
کد خبر: ۵۲۰۶۳
خبرگزاری میزان: تهیه کننده فیلم "اخراجی ها" گفت: سال گذشته در جشنواره فیلم فجر چه فیلمی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس داشتیم؟ به نظر من در مرحله اول مسئولان باید به فکر سینمای دفاع مقدس باشند زیرا این سبک به نوعی تبدیل به سینمای کوچه بازاری شده است.
مسئولین فرهنگی از

حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده فیلم "اخراجی ها"  در گفت و گو با خبرنگار سینما گفت: ساخت فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب نیازمند شرایط ویژه و انگیزه برای فیلم سازان است.موضوعات اجتماعی و پلیسی موضوعات دم دستی هستند که هر فیلم سازی با سرمایه کم هم قادر به ساخت آن است زیرا می داند که سرمایه او باز می گردد.

وی افزود: ساخت فیلم با موضوع دفاع مقدس و انقلاب در حیطه مسئولان سینماست یعنی مسئولان سینما ضمن تقبل بخشی از مسائل مالی و بودجه آن باید فیلم ساز را حمایت کرده و به او انگیزه بدهند زیرا یک فیلم دفاع مقدسی حتی با هزینه کم نزدیک به دو سه میلیارد بودجه ساخت آن می شود با این تفاوت که در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این ژانر فیلم ساز امید به بازگشت سرمایه ندارد.

کاسه ساز عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی مسئولین سینما حمایت از این فیلم سازان است زیرا مسئولینی که داعیه بردن سینما به سمت تعالی را دارند نباید وعده هایشان در حد حرف باشد و باید به آن عمل کنند.

وی افزود: برای مثال من می خواهم بدانم سال گذشته در جشنواره فیلم فجر چه فیلمی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس داشتیم؟ به نظر من در مرحله اول مسئولان باید به فکر سینمای دفاع مقدس باشند زیرا این سبک به نوعی تبدیل به سینمای کوچه بازاری شده است.

کاسه ساز با اشاره به تغییر مدیریت خانه سینما بیان کرد: من دو سال پیش با آن خانه سینما و مدیریت آن مخالف بودم زیرا در اختیار تعدادی انگشت شمار بود که فکر می کردند هیچ کس غیر از آن ها نباید در خانه سینما باشد این موضوع ضربه اساسی به بدنه سینما زد که متاسفانه بعد از جابه جایی مسئولان سینما هم رشد چندانی نکرد ما حالا بعد از دو سال می بینیم که عملکرد خانه سینما چگونه بود و چه بلایی سر صنوف سینمایی آمد حداقل این بود که در زمان ما یک سری مسائل مثل بیمه و هدایا را پیگیری می کردند و به نظرم با این جریان هایی که اتفاق می افتد کاری از پیش نمی رود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما یک بار در گذشته مدیریت آقای میر کریمی را دیده ایم و همگان دیدند در آن زمان چه بلایی سر سینما آمد و من هیچ در خواستی از میر کریمی ندارم،او برود و کاری برای صنوف کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *