کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

13:15 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۴۰
کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود
کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام را با هدف آشنایی با معارف رضوی در دهه کرامت برگزار می‌کند.

خبرگزاری میزان - کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی و آیینی چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم به شمار می‌آید. این کارگاه آموزشی در چهار نوبت در روز‌های یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، شنبه ۲۹ اردیبهشت و دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۶ با حضور هشت هنرمند تصویرگر و تصویرساز، هشت داستان و روایت مرتبط با امام رضا علیه‌السلام و دوران پربرکت زندگی آن امام همام و همراهی دوستداران فرهنگ و هنر در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. برپایی این کارگاه جذاب آموزشی و آیینی، فرصتی فراهم می‌آورد تا هنرمندان در کنار یکدیگر با همراهی دوستداران فرهنگ و هنر، نگاهی نو به پیوند میان هنر و آموزه‌های فرهنگ رضوی داشته باشند و آثار ویژه هنری بیافرینند.

روایت‌ها و قصه‌ها به ترتیب زیر خواهد بود؛

۱- «نماز عید»؛ با تصویرگری سمانه شریفی

۲- «سفر از مرو به مدینه» با تصویرگری نجلا مهدوی اشرف

۳- «سلسله‌الذهب»؛ با تصویرگری زهرا محمدنژاد

۴- «ضامن آهو»؛ علی فلاح کردی

۵- «دعای باران» با تصویرگری حسام طباطبایی

۶- «توطئه مسمومیت» با تصویرگری محسن میرزایی

۷- «تولد امام رضا علیه‌السلام» با تصویرگری مجید فخار زواره

۸- «ولایتعهدی»؛ با تصویرگری میثم موسوی

برپایی کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام، با هدف گسترش فرهنگ رضوی در زندگی و میان مردم، زمینه‌ای را پدیدار می‌سازد تا مخاطبان موزه و کتابخانه در فضایی هنری و فرهنگی با گوشه‌هایی از شخصیت امام رضا علیه‌السلام و رخداد‌های تاریخی و دینی زمانه آن امام همام آشنایی یابند. تاثیرگذاری بر سبک زندگی و زیست روزمره مردم و شهروندان با بهره‌گیری از آموزه‌های فرهنگ رضوی، از دیگر هدف‌های این رخداد فرهنگی- هنری به شمار می‌آید.

کارگاه تصویرسازی قصه‌های امام رضا علیه‌السلام، در چارچوب چهاردهمین رویداد فرهنگی هنری ماه هشتم در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این برنامه ویژه، برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱-۶۶۷۲۶۶۱۳ داخلی ۱۳۲ تماس بگیرند.

انتها پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *