رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمیته اخلاق پزشکی در "بیمارستان‌های هرات" ایجاد می‌شود

12:20 - 06 بهمن 1397
کد خبر: ۴۸۸۴۴۸
رئیس شورای پزشکان افغانستان گفت: با آغاز به کار این کمیته در بیمارستان حوزه‌ای هرات اصلاحات خوبی در عرصه اخلاق کاری پزشکان ایجاد خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ، احمد شاه شکوه‌مند رئیس شورای طبی افغانستان در سفر به هرات و ایجاد کمیته اخلاق پزشکی در بیمارستان هرات گفت: شورای پزشکی افغانستان به تفکیک پزشکان واقعی از پزشکان تقلبی پرداخته و هویت آنها نیز در این شورا در یک بانک اطلاعاتی به ثبت می‌رسد که از جمه وظایف اساسی این شورا نیز می‌باشد و از این پس شهروندان معترض به رویه‌کاری پزشکان در بیمارستان هرات می‌توانند از پزشکان متخطی نیز شکایت کنند.

وی افزود: در گذشته شهروندان و بیماران زیادی در سراسر افغانستان از نحوه ارائه خدمات بهداشتی به آنها از سوی پزشکان ابراز نگرانی می‌کردند و با وجود امکانات خوب درمانی در بیمارستان‌های افغانستان به درستی به بیماران رسیدگی صورت نمی‌گرفت، اما اکنون با ایجاد این کمیته در بیمارستان‌های افغانستان دیگر شاهد نگرانی بیماران نخواهیم بود و با پزشکان متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

از طرفی دیگر محمد نعیم دولتی رئیس بیمارستان حوزه‌ای هرات نیز با ایجاد کمیته طبی در راستای قانونی شدن روند کاری در این بیمارستان‌ها استقبال کرد و گفت: با بررسی‌های این کمیته در هرات چالش‌های موجود در بیمارستان دولتی هرات که روزانه پذیرای بیش از هزار بیمار از هرات و ولایت‌های حوزه غرب است رفع خواهد شد و به زودی شاهد قانونمند شدن روند درمان بیماران خواهیم بود.

محمد عارف جلالی پزشک ارشد بیمارستان حوزه‌ای هرات نیز گفت که کمیته اخلاق پزشکی با در نظر داشت موارد تادیبی، با پزشکان متخلف و کسانی که در کار طبابت سهل انگاری کنند برخورد قانونی خواهد کرد و این روند سبب خواهد شد تا دیگر شاهد کم‌کاری و سهل‌انگاری برای درمان جان شهروندان در هرات نباشیم.

بیماران و شهروندان در هرات نیز می‌گویند که پیش از این نیز هنگام شکایت از پزشکان معالج در هرات کمتر به این شکایت‌های آنها رسیدگی صورت می‌گرفت و با پزشکان متخلف برخورد می‌شد.

آنها تاکید دارند که اما اکنون با ایجاد این کمیته پزشکی باید مسئولان با در نظر داشتن اصل عدالت سعی در بهبود وضعیت خدمات درمانی کنند.

این کمیته در حالی در هرات کارش را آغاز می‌کند که پیش از این بارها از سهل‌انگاری پزشکان که در برخی مواقع جان بیمار را گرفته است شکایت شده است.

/انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *