کتابی درباره وقایع بندرانزلی منتشر می‌شود

9:00 - 23 دی 1397
کد خبر: ۴۸۴۳۴۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب «سال دو فصل دارد» از آماده شدن رمان جدیدش با عنوان «مالوینای انزلی» خبر داد که درباره وقایع بندرانزلی است.

«مالوینای انزلی» را انتشارات روزنه سپردمسعید جوزانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: رمان جدیدم را با عنوان «مالوینای انزلی» به انتشارات روزنه داده‌ام که در حال حاضر هم مجوز و اجازه چاپ گرفته است.

وی درباره زمان انتشار این کتاب بیان کرد: از آنجا که کتاب «سال دو فصل دارد» به تازگی منتشر شده تصمیم دارم برای ممانعت از خستگی در مخاطب برای مطالعه دو کتاب، «مالوینای انزلی» را با فاصله زمانی نه چندان بلند به چاپ رسانم. در حقیقت زمان مناسب برای چاپ این کتاب را در آستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌دانم.

این نویسنده در معرفی هرچه بیشتر کتابش تصریح کرد: این کتاب که سال ۱۳۹۴ نوشته‌ام، رمان حجیم ۳۰۰ صفحه‌ای است که به وقایع مهر ۱۳۵۸ انزلی می‌پردازد.

وی افزود: در کتاب «مالوینای انزلی» اقلیت ارامنه خیلی برجسته هستند چراکه انزلی همیشه به شهر چند فرهنگی بودن مشهور بوده است. از آنجا که انزلی شهر چند فرهنگی و چندلایه است، فکر کردم با پرداختن به این موضوع می‌توانم حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشم.

جوزانی تاکید کرد: «مالوینای انزلی» رمان تاریخی با شخصیت‌های زیاد و ساختار خطی و بدون پیچیدگی‌های فرمی، تکنیکی و زبانی است. این اثر بیشتر شبیه آثار احمد محمود است، چراکه روایت سرراست با تکیه بر تاریخ، حادثه و روابط علت و معلولی دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *