رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتابک نادری: تنوع آثار در استقبال عمومی نمایش‌ها موثر است/ تمدید اجرای نمایش "دل لرزه" در تبریز

12:04 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۵۹۰
اتابک نادری: تنوع آثار در استقبال عمومی نمایش‌ها موثر است/ تمدید اجرای نمایش
دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی گفت: اجرای عمومی برخی نمایش‌های این دوره که در اراک، تهران، رشت و ساری شروع شده با تنوع نمایش‌ها و استقبال مخاطب چشمگیر بوده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، از چهارشنبه هفته گذشته که اجرا‌های عموم هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی در شهر‌های محل تولید آن‌ها آغاز شده است، اتابک نادری دبیر این دوره جشنواره با حضور در سالن‌های نمایش تهران از نزدیک در روند اجرای عموم آثار قرار گرفت. 

وی، روز چهارشنبه از نمایش "آبی گونه" نوشته و کار کاوه مهدوی و نمایش "کان لم یکن" نوشته و کار سیدعلی موسویان در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر دیدن کرد و به تماشای آن‌ها نشست.

نادری، همچنین عصر دیروز به تماشای نمایش "یاخته" نوشته مهدی سیم‌ریز و کارگردانی میثم نویریان در تماشاخانه مهر حوزه هنری نشست.

وی در رابطه با ارزیابی خود پیرامون روند اجرا‌های کنونی با بیان اینکه آثاری که در این دوره انتخاب شده از تنوع چشمگیری برخوردار است؛ اظهار کرد: در همین سه کاری که دیده ام شاهد بودم که نمایش‌ها در فرم اجرایی و ساختاری متفاوت بوده و تا حد امکان از فضای کلیشه دور مانده اند.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی با بیان اینکه نمایش "آبی گونه" در قالب یک نمایش فرمی و نگاهی به جامعه ورزش دوستان را با درون مایه فرهنگ رضوی مدنظر قرار داده، نمایش "کان لم یکن" در یک فضای کمدی و فضای بسیار طنز نگاهی به معضلات اجتماعی روز دارد و جایگاه باور‌های اعتقادی را گسترش داده است.

به گفته وی، نمایش "یاخته" نیز در واقع اثری متفاوت با فرم اجرایی مدرن‌تر است سعی در دوری از خرافه گری مشکلات خانواده‌های ایرانی را به شیرینی مطرح می‌کند.

به تصریح نادری؛ جشنواره در این دوره بنا به نظر شورای سیاست گذاری جشنواره و اهداف ترسیم شده درصدد تحقق جذب بیشتر مخاطب به آثار و ارتباط گیری این قشر با مضامین نمایش‌های رضوی بوده به نحوی که بتواند سلیقه‌های مختلف جامعه را نیز پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس گروه‌های نمایشی و هنرمندان با طیف و نگاه‌های مختلفی به موضوع فرهنگ رضوی در تولید آثار خود در بها داده اند و در راستای تحقق اهداف جشنواره بدان توجه کردند که جا دارد از تلاش همه گروه‌های نمایشی و مدیران استان‌ها تشکر کنم.

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی همچنین به استقبال چشمگیر مردم و مخاطبین از اجرا‌های عموم نیز اشاره داشت و بر اهمیت این مهم در راستای ترویج فرهنگ رضوی به واسطه ابزار هنر تئاتر صحه گذاشت.

وی با بیان اینکه استقبال مردمی در برخی موارد به حدی بالاست که با تمدید مهلت اجرا مواجه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: برای مثال طبق اطلاعی که دیروز به بنده دادند، نمایش "دل لرزه" نوشته سید علی موسویان به کارگردانی خانم بایرام زاده که در تئاتر شهر تبریز در حال اجرا ست به دلیل استقبال شایان توجه مردم برای دو شب دیگر تمدید اجرا خواهد داشت.

نادری با بیان اینکه این میزان استقبال ما را خوشحال می‌کند، ابراز داشت: از این بابت که در دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی و بنیاد امام رضا (ع)، چیزی که شعارش را داده بودیم تا هنر رضوی خارج از فضا‌های رقابتی تئاتر فقط برای مردم تولید شود، محقق شده، مایه مباهات است و خدا را شاکریم.

وی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که در دوره‌های بعدی جشنواره نیز روند اجرایی جشنواره‌ای غیر رقابتی، سالم و فراگیر را برای تولید بیشتر آثار فاخر رضوی برای مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *