بشار اسد: واشنگتن از مناقشه اسرائیل و فلسطین سود می‌برد

17:19 - 02 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۲۵۱
بشار اسد: واشنگتن از مناقشه اسرائیل و فلسطین سود می‌برد
رئیس جمهور سوریه با بیان این که آمریکا از مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی سود می‌برد، گفت که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست آنها بر اصل تفرقه بینداز و حکومت کن استوار است.

خبرگزاری میزان - بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که آمریکا در راس غرب از درگیری فلسطین و اسرائیل سود می‌برد و در حاشیه، تشدید هرج و مرج را تماشا می‌کند.

وی در گفت‎وگو با برنامه «اکثریت جهانی» شبکه یک تلویزیون روسیه در پاسخ به سوالی درباره نقش آمریکا در مناقشه فلسطین و اسرائیل افزود: وقتی می‌گوییم آمریکا، منظور ما کل غرب است، زیرا غرب کاملا تحت کنترل آمریکاست و از هرگونه درگیری منتفع می‌شود.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد که آمریکایی‌ها از هر درگیری سود می‌برند و سیاست آمریکا بر اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» استوار است.

وی گفت: این شیوه کنترل آنهاست و این یک نوع سیاه‎نمایی است، چنین رفتاری غیراخلاقی است، آمریکا هر درگیری را به یک بیماری مزمن خطرناک مانند دیابت یا سرطان تبدیل می‌کند، کشور‌های متخاصم معمولا هزینه درگیری را می‌پردازند.

رئیس جمهور سوریه یادآور شد: واشنگتن از منافع کسانی که جزو شرکای خود محسوب می‌شوند غفلت می‌کند و از دلار به عنوان ابزار فشار استفاده می‌کند.

بشار اسد بیان کرد: آمریکا اهمیتی نمی‌دهد که افزایش نرخ بهره کلیدی باعث افزایش تورم و افزایش بیکاری در کشور‌های شریک خود شود.

رئیس جمهور سوریه یادآور شد: امروز بسیاری از کشور‌ها دریافته‌اند که آمریکا هیچ دوستی ندارد و کشور‌هایی که خود را شریک آمریکا می‌دانستند، اکنون متوجه شده‌اند که واشنگتن هیچ شریکی حتی در غرب ندارد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: دوستی یا مشارکت به معنای وجود منافع مشترک است، اما آمریکا تنها به فکر منافع خود است و بنابراین روابط با این کشور نمی‌تواند پایدار و امن باشد.

بشار اسد گفت: سیاستمداری در غرب باقی نمانده که بخواهد با آمریکا گفت‌وگو کند و هیچ یک از آن‌ها را نمی‌توان دولتمرد نامید.

انتهای پیام/


برچسب ها: بشار اسد سوریه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *