رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ۳۲۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان قزوین در سال ۱۴۰۲

15:16 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۳۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
افزایش ۳۲۰ درصدی رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان قزوین در سال ۱۴۰۲
رئیس کل دادگستری استان قزوین از افزایش ۳۲۰ درصدی عملکرد کمی دادگستری کل استان قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از ۲۴۵ هزار پرونده در محاکم قضایی استان در سال گذشته رسیدگی شده است.

خبرگزاری میزان- علی شعبانی با اشاره به افزایش ۳۲۰ درصدی عملکرد کمی دادگستری کل استان قزوین در سال ۱۴۰۲ گفت: تعداد پرونده‌های وارده در سال ۱۴۰۱ در استان ۲۱۸ هزار و ۶۳ فقره بود که این رقم با ۱۰ درصد افزایش به ۲۳۹ هزار و ۷۰۷ فقره در سال ۱۴۰۲ رسیده است.


وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ به ۲۱۵ هزار و ۴۰۷ پرونده رسیدگی شده است، گفت: در سال گذشته نیز ۲۴۵ هزار و ۵۱۱ پرونده در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه، با عملکرد مطلوب محاکم قضایی، ۱۴ درصد رشد را در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را شاهد بودیم. 


شعبانی تصریح کرد: با احتساب پرونده‌های مانده از قبل، عملکرد کمی خروجی دادگستری کل استان قزوین در سال گذشته، ۳۲۰ درصد افزایش داشته، به طوری که عملکرد استان از منفی ۲ هزار و ۶۵۶ به مثبت ۵ هزار و ۸۰۴ رسیده است. 


رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی در استان به ۹۱ روز رسیده است، گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۱۴۰۱ در استان ۹۹ درصد بوده که با ۳ درصد افزایش به ۱۰۲ درصد رسیده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *