رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: با ترک فعل مدیران در انجام وظایف قانونی برخورد خواهد شد

15:12 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۲۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: با ترک فعل مدیران در انجام وظایف قانونی برخورد خواهد شد
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برخی از ترک فعل‌های مدیران اگر عنوان مجرمانه و منجر به تضییع حقوق بیت المال شود، جرم است و دستگاه قضایی با آن به شدت برخورد خواهد کرد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان که صبح امروز در محل سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد، گفت: با مدیرانی که ترک فعل انجام دهند و در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کنند و موجب تضییع حقوق بیت المال شوند، برخورد خواهد شد.

وی افزود: برخی از ترک فعل‌های مدیران اگر عنوان مجرمانه داشته باشد و منجر به تضییع حقوق بیت المال شود، جرم است و دستگاه قضایی با آن به شدت برخورد خواهد کرد، اما برخی از ترک فعل‌های مدیران تخلف است و جرم نیست و باید دستگاه مربوطه متناسب با تخلف با مدیر مربوطه برخورد کند تا از تشکیل پرونده‌های قضایی جلوگیری شود.

وی افزود: وظیفه داریم فضای جامعه را برای آرامش و زندگی مردم به گونه‌ای مهیا کنیم که آنچه موجب نگرانی و سلب آرامش مردم است را به حداقل برسانیم.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بسیاری از جرایم از نبود آگاهی هم بزه دیده و هم بزهکار در جامعه رخ می‌دهد و در بسیاری از مواقع مردم نمی‌دانند چه اقدامی را در مواجهه با جرایم انجام دهند. لذا باید آگاهی‌های لازم و هشدار‌های لازم با تولید محتوا از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی در اختیار مردم قرار گیرد تا سطح آسیب‌های اجتماعی در جامعه به حداقل کاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد تاکید کرد: تمام اقدامات پیشگیرانه باید منجر به نتیجه شود تا رضایت عمومی را بدنبال داشته باشد و شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

وی بر تشکیل اتاق فکر و کارگروه برای تعامل و همفکری و همدلی همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: هدف دستگاه قضایی از برگزاری نشست‌های پیشگیرانه دخالت در امور اجرایی نیست بلکه سیاستگزاری است که با هم اندیشی و تعامل و ارائه راهکار‌های مفید وقابل اجرا در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در مورد اقدام برخی از رانندگان متخلف در ساعات پایانی شب در خیابان‌ها و برهم زدن آرامش مردم بیان کرد: دادستانی و نیرو‌های فراجا و شهرداری زاهدان باید با اقدامات موثر از جمله پایش تصویری خیابان‌ها و محروم کردن رانندگان متخلف از برخی حقوق اجتماعی، توقیف خودرو، محروم کردن از رانندگی و حقوق اجتماعی دیگر جلوی این اقدام را بگیرند و با این افراد‌ی که پاسی از شب اقدام به حرکات مخاطره آمیز با خودرو در معابر سطح شهر می کنند برخورد قانونی لازم نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *