مسئولان قضایی استان سمنان به مشکلات ۷۰ نفر از مراجعان در شهرستان مهدیشهر رسیدگی کردند

15:36 - 26 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۵۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان سمنان به مشکلات ۷۰ نفر از مراجعان در شهرستان مهدیشهر رسیدگی کردند
رئیس کل دادگستری استان سمنان به درخواست‌های حقوقی و قضایی ۷۰ نفر از مردم شهرستان مهدیشهر رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان، معاونان دادگستری و دادستان مرکز استان در ادامه سفر به شهرستان مهدیشهر و ارائه میز خدمت در دادگستری شهرستان به درخواست ۷۰ نفر از مردم رسیدگی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه سفر یک روزه به شهرستان مهدیشهر از ملاقات با مردم خبر داد و افزود: فلسفه ملاقات مردمی و حضور در میان آنان از عوامل آشنایی و پیگیری مشکلات در مسیر جلب رضایتمندی آحاد جامعه است که این مهم از برنامه‌های دادگستری استان در اجرای مأموریت‌های سند تحول و تعالی و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ است.

وی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور در جمع مردم و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات مراجعین، یادآور شد: علاوه بر ملاقات‌های مردمی در مراجع قضایی سراسر استان، برنامه دیدار‌های مردمی در تمامی حوزه‌های قضایی استان از طریق میز خدمت برگزار می‌شود و هدف از این امر، دسترسی آسان مردم و ارتباط مستقیم و بلاواسطه مراجعین با مسئولان قضایی استان است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برخی از درخواست‌ها گفت: مراجعین صرفاً درخواست‌های قضایی و حقوقی نداشتند بلکه عده‌ای از مسائل نیاز به پیگیری از نهاد‌های اجرایی دارد که به مسئولان ارشد اجرایی استان به‌عنوان حلقه امین منتقل می‌شود و از جمله مسائل حقوقی و قضایی؛ می‌توان به درخواست اعمال ماده ۴۷۷، اعطای ارفاقات قانونی، تسریع در روند تصمیم‌گیری‌های قضایی، چالش‌های عدم دانش حقوقی در موضوعاتی همچون مطالبه وجه و... اشاره کرد.

گفتنی است در این ملاقات مردمی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با تعدادی از مراجعین که در راهرو‌ها حضور داشتند، بدون واسطه به گفت‌وگو پرداخت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *