رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حل مشکل مزرعه پرورش ماهی با ورود دادگستری خراسان شمالی/ کمک به احیای ۹ مجموعه تولیدی در استان

8:00 - 23 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۴۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
حل مشکل مزرعه پرورش ماهی با ورود دادگستری خراسان شمالی/ کمک به احیای ۹ مجموعه تولیدی در استان
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حل مشکل یک مزرعه پرورش ماهی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-قوه قضاییه در راستای حمایت از تولید و احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل و تلاش برای حل مشکلات و آغاز به کار مجدد آن‌ها ستاد‌های اقتصاد مقاومتی استانی را در سراسر کشور فعال کرده تا با برگزاری جلسات منظم با مدیران و مسئولان اجرایی موانع ومشکلات پیش روی این واحد‌ها را مرتفع کرده و شرایط را برای ادامه فعالیت آن‌ها فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه ۱۳ مهرماه سال‌جاری طی سخنانی در دیدار با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: چنانچه نگاه به بخش خصوصی را احیا نکنیم و تصور داشته باشیم می‌توانیم همه مسائل را از طریق دولت حل و فصل کنیم، بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه اقتصاد حل نخواهد شد.

 وی با بیان اینکه یک فعال اقتصادی هنگامی که موانعی را بر سر راه فعالیت‌های تولیدی‌اش مشاهده می‌کند و می‌بیند که این موانع از سوی دست‌اندرکاران و کارگزاران حکومتی ایجاد شده است، دیگر نمی‌تواند به صورت بلندمدت برای تولیدات مجموعه خود برنامه‌ریزی کند؛ اعتقاد من این است که در موضوع رفع موانع کسب و کار، آنچه که از اهمیت قابل توجهی برخوردار است این است که ما بدانیم رفع آن دسته از موانعی در اولویت قرار دارد که از ناحیه کارگزاران حکومتی برای فعالان تولیدی و اقتصادی ایجاد شده است

رئیس قوه قضاییه با این توضیح که فعالان اقتصادی باید بدانند که بر اساس یکسری از قوانین و قواعد و مقررات ثابت، می‌توانند برنامه‌ریزی‌های تولیدی بلند مدت انجام دهند، تصریح کرد: چنانچه شرایط به نحوی باشد که فعالان عرصه تولید به سبب عدم وجود قوانین و مقررات ثابت، نتوانند برنامه‌ریزی‌های تولیدی بلند مدت انجام دهند، بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد کشور حل نخواهد شد.

کمک به احیای ۹ مجموعه تولیدی در استان خراسان شمالی

حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با میزان گفت: ورود دستگاه قضایی  استان در راستای رفع موانع و مشکلات و تسهیل فرآیندها، باعث احیا ۹ واحد تولیدی صنایع فولاد کیمیا کیهان، پرورش ماهی پهلوان، مرغداری گوشتی مهمانک، مصنوعات چوبی محمدیان، شرکت تعاونی آریا یورد خراسان، ادوات کشاورزی زارع، گردشگری آذرمی، شرکت تولیدی نارین صنعت، شرکت مسافربری تک سفر ایرانیان شده است، این ۹ واحد تولیدی که عمدتاً در حوزه‌های گردشگری و سفره خانه سنتی، فولاد، حمل و نقل، پرورش مرغ و ماهی فعالیت داشتند به لحاظ عجز از بازپرداخت تسهیلات بانکی اعطایی، مشکلات و مسائل مالیاتی، اختلافات ناشی از نحوه تملک اراضی، تولید مازاد بر ظرفیت، سازوکار صدور مجوز‌ها و تغییر کاربری با مشکلاتی مواجه بودند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه بررسی و پیگیری آخرین فرایند صدور مجوز‌های قانونی درباره تداوم فعالیت برخی واحد‌های پرورش ماهی و تلاش در جهت ساماندهی وضعیت موجود از جمله اقدامات انجام شده است، گفت: مجموعه پرورش ماهی به موجب توافق مقرر شده، بدهی بانکی دو واحد تولیدی تا مدتی معلوم مشمول استمهال می‌شود و در خصوص موانع و مسائل ناشی از امور مالیاتی نیز موافقت‌هایی حاصل شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: یکی از مجموعه‌هایی که دادگستری استان در جهت حل معضلات آن گام برداشته است مجموعه پرورش ماهی آرسه است، پرورش دهندگان ماهی در این مجموعه در استان طی دو نوبت در مورد استمهال بدهی بانکی و تسهیل و تسریع در حوزه اعطاء تسهیلات و اعتبارات جدید بانکی به دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان خراسان شمالی مراجعه کردند که پس از ثبت درخواست حمایت از وی و انجام مکاتبات لازم  در دو نشست در قالب کمیته فرعی ذیل ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان با دعوت از مدیر مجموعه و بانک‌های عامل به طور جداگانه و در بازه‌های زمانی متناوب برگزار شد.

وی ادامه داد:بر اساس تصمیمات اخذ شده و مصوبات کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان وام ابتدایی این تولیدکننده به مدت ۹ ماه مشمول استمهال شد و با اعطای مهلت فرصتی مجدد جهت احیای واحد تولیدی برای وی فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:در جلسه اخیر نیز که در قالب کارگروه فرعی ذیل ستاد یاد شده برگزار شد مدیر مجموعه متقاضی تسهیل و تسریع موجبات اعطای تسهیلات بانکی بود که بر اساس مصوبه این ستاد و موافقت بانک عامل مقرر شد صندوق کارآفرینی امید تا قبل از پایان سال به وی وام اعطاکند.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه تاکید کرد: با ترک فعل مدیران که منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی شود رصد شده و برخورد می‌شود. چنانچه این دستگاه‌ها با واحد‌های تولیدی همکاری مناسبی نداشته باشند و از جمله خارج از موازین و ضوابط قانونی در ارائه تسهیلات و خدمات شایسته به آنان تعلل ورزند و یا مانع تراشی کنند، مطابق قوانین موضوعه با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

حل مشکل مزرعه پرورش ماهی آرسه

در همین رابطه حشمت پهلوان مدیر مزرعه پرورش ماهی آرسه در استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با میزان گفت: از سال ۹۵ مشغول فعالیت در حوزه آبزیان هستیم که مدتی است دچار مشکلاتی شده و برای حل آن به دادگستری استان و ستاد اقتصاد مقاومتی آن مراجعه کردیم.

وی با بیان اینکه دادگستری استان خراسان شمالی باورود برای حل مشکلاتمان سبب ایجاد اعتماد به نفس در مجموعه و افزایش تولیداتمان شد، گفت: رئیس کل دادگستری با بازدید از مجموعه در راستای پیگیری معضلات پیش رو دستوراتی را صادر که سبب حل مسائل مجموعه شد.

پهلوان گفت: اگر دادگستری استان به حل مشکل ما ورود نمی‌کرد ما چند خانواری که از این مکان امرار معاش می‌کردیم دچار مشکل می‌شدیم، مجموعه دادگستری استان در روند های ادارای و صدور مجوزها با کوچکترین اشاره ای با اشتیاق ما را یاری می کردند.

مدیر مجموعه پرورش ماهی آرسه گفت:موانع تولید در کشور زیاد است اما زمانی که قوه قضاییه ورود می‌کند روال هموار شده و تولید کنند نیز راحتر می‌تواند به تولید پرداخته و در نهایت امنیت اشتغال را تامین می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *