رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان فعال است

10:21 - 21 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۰۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان فعال است
رئیس کل دادگستری استان کرمان از فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دستگاه قضایی این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در  ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اولویت این ستاد، پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است و این امر با آموزش و برگزاری کلاس‌های توجیهی به ضابطین و مجریان محقق می‌شود.

وی نظارت بر هزینه کرد‌های کاندیدا‌های انتخاباتی را لازم دانست و خواستار پیگیری و برخورد قانونی با موضوعاتی مانند تخریب نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تاکید و تصریح کرد: تلاش‌های انجام شده نوید دهنده برگزاری یک انتخابات باشکوه در استان است.

وی همچنین به نقش موثر و کلیدی اصحاب رسانه و خبرنگاران در برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور اشاره کرد و افزود:خوشبختانه روزنامه نگاران و اهالی مطبوعات در استان کرمان همواره در چارچوب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته و از ارکان تاثیرگذار در انتخابات‌ها بوده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان مصادیق مجرمانه انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی و همچنین عملکرد کاندیدا‌ها و اعضای ستاد‌های انتخاباتی را به صورت مستمر مورد رصد، پایش و نظارت قرار خواهد داد.

وی همچنین عنوان کرد: دادستان‌های سراسر استان موظف هستند در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی ضمن ارجاع گزارش به ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم انتخاباتی، برخورد جدی و قانونی با متخلفان را لحاظ کنند.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: شعب ویژه رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی در راستای ماده ۲۰ قانون انتخابات در تمامی دادستانی‌های استان تشکیل شده‌اند.
وی افزود: درصورت مشاهده تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل پرونده در دادستانی، موارد به شورای نگهبان اطلاع داده خواهد شد.

بخشی یادآور شد: بزودی نشست‌های مشترکی با بخش‌های مختلف از جمله اصحاب رسانه و نامزد‌های انتخاباتی استان برگزار خواهد تا تمامی موارد برای آنان شفاف‌سازی شده و با اقدامات انجام شده شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه باشیم.

در ابتدای این نشست سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تشکیل کمیته‌های هماهنگی و تبادل اخبار انتخاباتی، کمیته آموزش و کمیته رصد فضای مجازی ذیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان خبر داد.
وی گفت: برگزاری یک اتخابات سالم و به دور از تنش از اهداف ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان است و در این ارتباط مر قانون اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *