سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدنی تهران معرفی شد

13:38 - 17 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۴۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدنی تهران معرفی شد
داریوش وثوقی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدنی تهران معرفی شد.

خبرگزاری میزان - ربیع‌الله قربانی، در آیین تکریم، تودیع و معارفه سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدنی، ضمن قدردانی از زحمات مدیران و پرسنل قضایی و اداری در این مجتمع و تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها، با اشاره به جایگاه منصب قضا در نظام اسلامی گفت: شأن دستگاه قضایی و منصب قاضی باید از لحاظ سیستمی، مدیریتی و توسط خود فرد رعایت شود، که البته این شأن فقط شامل مسائل مالی و اقتصادی نیست. منصب قضا در نظام قضایی اسلامی جایگاه بسیار والایی قرار دارد و خدمات ذاتاً در جهت رضای خدا و خدمت به مردم است. 

وی گفت: آنچه که ما را ترغیب و تشویق به ارائه خدمت و تحمل مشقت و دشواری‌های این کار می‌کند صرفاً روحیه خدمات‌رسانی به مردم و رضای حضرت باری‌تعالی است. در این صورت خدمت به مردم ماندگار و جاودانه خواهد بود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه و انتظارات مردم از دستگاه قضایی گفت: تحقق بخش بزرگی از این انتظارات در قلم قاضی نمود پیدا می‌کند. قضات عزیز باید رأی را به کیفیتی صادر کنند که هم برای جامعه حقوقی و هم برای مردم آگاهی بیاورد و نیز مانع طرح دعاوی مجدد شده و موجب فصل خصومت به معنای واقعی در هر پرونده‌ای شود.

 قربانی در بخش دیگری از صحبت‌های های خود ضمن تقدیر از زحمات آقای علیرضا کثیرلو سرپرست سابق مجتمع قضایی شهید مدنی خطاب به آقای داریوش وثوقی گفت: انتظار داریم که با برنامه ریزی و مدیریت توانمند در راستای سند تحول قضایی، برنامه ابلاغی استان و سیاست‌های تحولی محاکم تهران گام برداشته و این را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت " نظارت در شعب " گفت: انتظار داریم همکاران قضایی نظارت کافی بر شعب تحت تصدی خود را داشته باشند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به ضرورت استفاده از ظرفیت مردم جهت صلح و سازش در کنار محاکم اشاره کرد و گفت: با گسترش صلح و سازش قطعا از ورودی پرونده‌ها به مجتمع‌های قضایی تهران کاسته می‌شود. چرا که با مصالحه طرفین فصل خصومت به معنی واقعی صورت می‌گیرد.

وی بر ضرورت استفاده از سامانه‌های نوین در مجتمع‌های قضایی به‌خصوص اجرای احکام مدنی تاکید کرد و بیان داشت: لازم است از سامانه‌های نوین قضایی بیشتر استفاده شود به عنوان مثال استفاده از دو سامانه " سهام " (سامانه هوشمند استعلام اطلاعات مالی) و " ستاد " (سامانه تدارکات دولت) مختص به مزایده الکترونیکی در اجرای احکام مدنی بصورت ویژه می‌تواند موجب ترافیک کمتر ارباب رجوع و سرعت بیشتر روند خدمت رسانی به مردم شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به ضرورت تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مسن و معوق در مجتمع‌های قضایی تهران پرداخت و تاکید کرد: تشکیل کمیسیون و کمیته‌های مشورتی ویژه پرونده‌های مسن و معوق با حضور قضات صاحب نظر به عنوان یک راهبرد یکی از موضوعاتی است که به‌‌صورت ویژه باید در دستور کار سرپرستان و مدیران مجتمع‌های قضایی باشد تا بشود هرچه سریع‌تر این نوع پرونده‌ها در محاکم تهران ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

در این مراسم و در راستای اجرای سند تحول قضایی از دیگر انتظارات رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران خطاب به سرپرستان مجتمع‌های های قضایی درباره کاهش اطاله دادرسی؛ تشکیل "کمیته‌های فصل خصومت"، " شعب نامتعارف "، " اتقان آراء "، " نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک " و ایجاد "واحد پالایش دادخواست و کیفرخواست" در مجتمع‌های قضایی تهران بود که به آن پرداخت.

در این آیین با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضایی ستادی، مدیر دفتر کل محاکم و همکاران قضایی و اداری با اهدای لوح از زحمات ارزشمند علیرضا کثیرلو تقدیر و داریوش وثوقی با دریافت ابلاغ خود از رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به عنوان سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدنی معرفی شد.

بعد از پایان این مراسم، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه سرپرست جدید مجتمع قضایی شهید مدنی به منظور رصد میدانی عملکرد کمی و کیفی شعب، دیدار چهره به چهره با همکاران و بررسی درخواست‌ها، مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان مردمی، از همه قسمت‌های مختلف این مجتمع بازدید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *