رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان سمنان: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند

15:11 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۶۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت رسانی به مردم به بهترین وجه ممکن اتفاق بیفتد.

خبرگزاری میزان- اولین نشست مشترک هیئت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان با حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در این جلسه ضمن اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی کشور گفت: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانت داری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه در استان فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از مراجعان دادگستری از توان علمی آن چنانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایات و یا دفاع از دعاوی و شکایات یاری و مساعدت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان تصریح کرد: گزارش‌های ارائه شده حاکی از آن است که خوشبختانه اِعمال نظارت‌ها مثمرثمر بوده و اندک افرادی دچار لغزش شده اند. وکلا و کارشناسان نباید به انواع مفاسد از جمله وکالت تضمینی، اخذ وجه غیر قانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین مرتکب شوند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت رسانی به مردم به بهترین وجه ممکن اتفاق بیفتد. 

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی معاون قضایی رئیس کل و مسئول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و اظهار کرد: با توفیقات بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده است دادگستری  سمنان در زمره استان‌های پیشرو و برتر در حوزه انجام تکالیف است.

همچنین در این نشست نظری رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، ملک جعفریان رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، حسینی رئیس کانون وکلا قوه قضاییه دراستان و قدرتی رئیس مرکز وکل قوه قضاییه در استان سمنان ضمن بیان عملکردها، درخواست‌های مربوطه را به سمع و نظر رئیس کل دادگستری استان سمنان رساندند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: سمنان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *