رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۳ نشست تخصصی با حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور در استان لرستان برگزار شد

9:56 - 14 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۸۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳ نشست تخصصی با حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور در استان لرستان برگزار شد
سه نشست تخصصی در حوزه کار و تأمین اجتماعی، اداری و استخدامی و اراضی و شهرسازی در سفر رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری به استان لرستان و با حضور معاونان دیوان عدالت اداری در دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - سه نشست تخصصی با حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور در لرستان برگزار شد. در این نشست‌های تخصصی در حوزه کار و تامین اجتماعی، اداری و استخدامی و اراضی و شهرسازی، مدیران کل و مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی ضمن حضور در جلسات تخصصی پرسش و پاسخ کاربردی نسبت به موضع دیوان عدالت اداری و برداشت صحیح از قانون در حوزه‌های تخصصی خود آگاه شدند.

گفتنی است دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای صحیح قانون و احکام دیوان عدالت اداری، به خصوص آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که به منزله قانون است؛ بعضاً دچار ابهام و چالش‌هایی هستند که در این راستا آگاهی از موضع و نظر دیوان عدالت اداری مهم و ضروری است.

برگزاری این گونه جلسات در ارتقای آگاهی مدیران مفید و موثر بوده و نهایتاً با ارتقای دانش تخصصی مدیران دستگاه‌های اجرایی، شاهد کاهش شکایت مردم علیه ادارات و سازمان ها، در دیوان عدالت اداری خواهیم بود.

۳ نشست تخصصی با حضور رئیس و معاونان دیوان عدالت اداری کشور در استان لرستان برگزار شد

سه کارگاه تخصصی متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی با لحاظ موضوعات پرتکرار و با هدف ارتقای سطح آگاهی شرکت کنندگان برگزار شد.

۱. کارگاه تخصصی امور کار و تامین اجتماعی با حضور معاون قضایی کار و تامین اجتماعی دیوان و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در محل اداره کل تامین اجتماعی استان لرستان

۲. کارگاه تخصصی امور اداری و استخدامی با حضور رییس دیوان عدالت اداری، معاون قضایی حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل دانشگاه علوم پزشکی لرستان

۳. کارگاه تخصصی اقتصادی، اراضی و شهرسازی با حضور معاون قضایی اقتصادی، اراضی و شهرسازی دیوان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل استانداری لرستان

در این کارگاه‌های تخصصی ضمن پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات موجود، رویه‌های قضایی دیوان و نوآوری‌های قانون دیوان نیز تشریح شد.

انتظار می‌رود پس از پایان این کارگاه‌های سه گانه تاحدودی از ورود دعاوی مرتبط با موضوعات مطرح شده در دیوان از سوی مردم استان لرستان به نحو محسوسی کاسته شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *