دادستان مرکز استان خراسان رضوی دستور پیگیری مسائل مربوط به ریزگرد‌ها را صادر کرد

13:36 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۱۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان خراسان رضوی دستور پیگیری مسائل مربوط به ریزگرد‌ها را صادر کرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی طی دستوری از معاون حقوق عامه خود خواست تا به صورت جدی مسائل مربوط به ریزگرد‌ها را بررسی و پیگیری کند.

خبرگزاری میزان - محمدحسین درودی برای بررسی و پیگیری مسائل مربوط به ریزگرد‌ها به شریعت یار معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی دستوراتی صادر کرد.

در دستور دادستان مرکز استان خراسان رضوی آمده است: در مورد «پیگیری رفع معضلات آلودگی هوای استان و بویژه کلان شهر مشهد متأثر از پدیده ریزگرد‌ها از دستگاه‌های متولی امر»؛ مقتضی است ضمن تسریع در ارسال گزارش اقدامات انجام شده؛ موضوع علت تأخیر در اتخاذ تدابیر لازم پیشگیرانه از جمله اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس در روز سه شنبه مورخ ۵دی۱۴۰۲ که موجب نارضایتی عموم مردم شده است را به صورت جدی پیگیری و در صورت اهمال و کوتاهی مسئولین مرتبط با موضوع در چارچوب قوانین و مقررات، نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام کنند. لازم به ذکر است با توجه به تکرار آلودگی هوای کلان شهر مشهد متأثر از ریزگرد‌ها در سال جاری حتماً به طور مستمر موضوع مذکور را از باب صیانت از سلامت مردم که یکی از مصادیق مهم دفاع از حقوق عامه قلمداد می‌شود را تا رفع حداقل منشأ داخلی آن پیگیری کنند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *