شناسایی و انهدام باند تبلیغ و فروش مواد روانگردان در فضای مجازی

14:49 - 22 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۲۶۳
شناسایی و انهدام باند تبلیغ و فروش مواد روانگردان در فضای مجازی
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری ۳ متهم که اقدام به تبلیغ و فروش مواد روانگردان در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین باباپور گفت: باتوجه به اچرای طرح مقابله با جرائم حوزه مواد مخدر در فضای مجازی با انجام رصد‌های شبانه‌روزی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط ماموران دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ مشخص شد سه نفر از سود جویان با تشکیل باند مجرمانه در حوالی غرب پایتخت اقدام به تبلیغ و فروش مواد روانگردان در تعدادی از شبکه‌های اجتماعی و بصورت حضوری در اطراف دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌کنند.

این مقام نتظامی ادامه داد: به دنبال این موضوع کارکنان دایره مبارزه با جرایم سایبری (فتا) پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با همکاری ماموران اطلاعاتی و عملیاتی پایگاه دوم با موفق شدند دو مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات غرب و شمال پایتخت شناسایی کنند.

وی ادامه داد: موضوع به مراجع قضایی منعکس و دستور دستگیری آنان صادر شد؛ و بدین ترتیب تیم‌های عملیاتی این پلیس پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از محل ۲۷ کیلوگرم انواع مواد روانگردان در بسته بندی‌های مختلف کشف کنند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران ابراز داشت: متهمان به مقر پلیس منتقل و انجام بازجویی به عناوین مجرمانه معترف شدند و پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در پایان اظهار داشت: متأسفانه با توجه به اینکه مصرف این مواد روانگردان نوظهور و تبلیغ گسترده آن در فضای مجازی به مصرف و اقبال آن به ویژه در بین جوانان دامن زده؛ به شهروندان یادآوری کرد، به دلیل توهم زائی و اعتیادآوری، این نوع مواد روانگردان اثرات جبران ناپذیری را در روح و روان و جسم فرد مصرف کننده می‌گذارد، به همین منظور به خانواده‌ها هشدار جدی می‌دهیم و از آن‌ها درخواست می‌کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مصرف اینگونه مواد روانگردان با فرزندان خود صحبت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *