رئیس پلیس راهور فراجا: مشکل ترافیک کشور انضباطی است

12:44 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۲۸۹
رئیس پلیس راهور فراجا: مشکل ترافیک کشور انضباطی است
رئیس پلیس راهور فراجا مشکل ترافیک کشور را مشکل تربیتی و انضباطی توصیف کرد و حل آن را مستلزم برقراری نظم و انضباط ترافیکی دانست.

خبرگزاری میزان - ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک صبح امروز، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار شد. 

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در این مراسم بیان کرد: وقتی از ترافیک سخن به میان می‌آوریم از یک سیستم مترتب بر زندگی انسان‌ها سخن می‌گوییم.   کسی نیست که تاثیر ترافیک بر زندگی خود را منکر شود.

سردار حسینی درباره اهداف این همایش اضافه کرد: ما در این همایش دو هدف عمده را دنبال می‌کنیم. برای چنین سیستم بزرگی، بدون ایده علمی راه به‌جایی نخواهیم برد و امروز راهور ایران در ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی است.

وی رویکرد دوم این همایش را تلنگر زدن به جامعه مخاطبین بی‌تفاوت به ترافیک توصیف کرد.

رئیس پلیس راهور جامعه را از حیث مباحث ترافیکی به چند دسته کارشکن‌ها، حامیان و خاکستری‌ها تفکیک کرد و گفت: گروهی قدرت در دست دارند، اما حامی ما نیستند، طیفی نیز به ما علاقه دارند، اما قدرت انجام امور را ندارند، اما در این میان افراد خاکستری هستند که به همه مواضع بی‌تفاوتند که اکثریت جامعه ما را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در حوزه خودرو مشکلات را می‌دانیم. گره‌های ترافیکی را درک کرده‌ایم و هزاران مشکل دیگر را می‌شناسیم، اما نمیتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با انتقاد از ناایمنی خودرو‌ها و جاده‌ها بیان کرد: خودرو اگر ایمن نباشد خود شرایط تصادفات را فراهم می‌آورد، خودرو‌ها باید مسلط به همه سامانه‌های ایمنی‌سازی جاده‌ای و جهانی باشد. امروز کدام یک از خودرو‌های ما چنین مولفه‌هایی دارد؟

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: من به قاطعیت اعلام می‌کنم ما مشکل آموزشی در حوزه ترافیک نداریم، بلکه در مباحث تربیتی دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: من اعلام می‌کنم که مشکل ترافیک کشور انضباطی است و باید با زبان علمی و مسلط به فناوری‌های نوین جهانی مشکلات را حل کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا در خاتمه اظهاراتش گفت: باید همه اقدامات خود را بر اساس علم پیش ببریم، تلاش داریم تا با سامانه‌های هوشمند کار خود را بروزرسانی کنیم، امید داریم با توسل به مباحث علمی و جامعه شناسی و بر پایه علم روانشناسی این معضل انضباط ترافیکی را حل و فصل کنیم.

وضعیت زیرساخت‌ها بزرگترین و مهمترین معضل در حوزه ترافیک و جاده‌هاست

در این مراسم همچنین داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز گفت: امروز با تشکیل شورای عالی راهداری اتفاقات خوبی افتاده است که در نوروز امسال نتایج آن را دیدیم.

وی افزود: اگر این جلسات بیش‌از پیش جدی گرفته شود همه مباحث ترافیکی حل خواهد شد.

امانی بیان کرد: از سال گذشته ۸۸۷ نقاط حادثه خیز شناسایی شده که تا پایان سال ۴۲۴ نقطه آن اصلاح شده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی آموزش را از جمله موارد مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: بزرگترین و مهمترین معضل در حوزه ترافیک و جاده‌ها معضل زیرساخت‌های جاده‌‌ایست که تحقق آن به اعتبار و بودجه باز می‌گردد. 

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *