دیدار معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با وزیر خارجه ترکمنستان

17:29 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۸۸۰
دیدار معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه با وزیر خارجه ترکمنستان
معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و با وی در مورد موضوعات مختلف رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - رضا نجفی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با رشید مردوف، وزیر خارجه ترکمنستان دیدار و درباره تعمیق مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف تبادل نظر  و گفت‌وگو کرد.

 نجفی که برای شرکت در  نشست عالی‌رتبه گروه دوستان بی‌طرفی برای صلح، امنیت و توسعه پایدار به عشق‌آباد سفر کرده است، شامگاه یکشنبه با رشید مردوف در محل وزارت خارجه آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رشید مردوف در این دیدار با اشاره به اینکه تماس‌ها و دیدار‌های منظم مقامات دو کشور نشان دهنده رشد روابط فیمابین و حسن همجواری است، بر تداوم رایزنی‌های دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد.

وزیر خارجه ترکمنستان با اشاره به تاریخ، فرهنگ و دین یکسان دو کشور، بر ضرورت تقویت و افزایش مناسبات فرهنگی میان ایران و ترکمنستان تأکید کرد.

نجفی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت دیدار‌ها و رایزنی‌های مداوم مقامات دو کشور و همچنین جایگاه ترکمنستان برای کشورمان و سیاست همسایگی دولت سیزدهم، بر تداوم حمایت دو کشور از یکدیگر در مجامع و سازمان‌های بین المللی مختلف تأکید کرد.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به سیاست دوگانه و استفاده ابزاری کشور‌های غربی از مقوله حقوق بشر در سازمان‌های بین‌المللی،  بر همکاری‌های دو کشور برای مقابله با این سیاست دوگانه، تاکید کرد.  

وی ضمن اشاره به کشتار زنان و کودکان غزه و لزوم حمایت از آنها،  همچنین از ارسال کمک‌های بشردوستانه ترکمنستان برای مردم غزه قدردانی کرد و آن را نشانه حمایت عملی ترکمنستان از کسانی که تحت ظلم هستند، برشمرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *