اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند

15:21 - 18 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۴۳۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهکیلویه و بویراحمد معرفی شدند
اعضای هیئت منصفه مطبوعات، طی مراسمی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، معرفی شدند.

خبرگزاری میزان- محبوب افراسیاب، در جلسه معرفی اعضای هیئت منصفه مطبوعات در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعضای هیئت منصفه مطبوعات به عنوان یاوران دادگاه کیفری، در جهت استقرار عدالت کمک خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار کرد: حضور هیئت منصفه مطبوعات در بعضی از جرایم خصوصاً مطبوعاتی دارای معنای علمی بسیار خوبی است. با توجه به اینکه اولاً اعضای هیئت منصفه دارای مشروعیت و مقبولیت اجتماعی هستند و برایند عمومی جامعه این اعضاء را می‌پذیرد در نتیجه اخذ نظر اعضاء هیئت منصفه می‌تواند، به قاضی دادگاه در جهت پذیرش آراء و تصمیم نهایی کمک کند.

 وی با اذعان به اینکه در جرایم سیاسی و مطبوعاتی، ماهیت این گونه جرائم با سایر جرایم به کلی متفاوت است، افزود: افرادی که ممکن است تحت تعقیب کیفری قرار بگیرند، اساساً ماهیت جرم مالی دارند یا نسبت به مالی خیانتی کرده اند و یا این که در فرایند جناح‌های سیاسی و یا در بحث موضوعات سیاسی مرتکب جرائمی شوند، که قابلیت تعقیب را دارند به پرونده آنها توسط هیئت منصفه رسیدگی می شود.

 افراسیاب بیان کرد: در نتیجه نظام کیفری دنیای امروز برخورد جداگانه و نظام ویژه‌ای را برای تحت تعقیب قرار دادن مرتکبان جرایم سیاسی در نظر می‌گیرد و قانون کشور به تأسی از همین قانون، و برپایی مبانی فقهی خودمان، این چنین امری را پذیرفته است.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه که باید برای ما ملاک عمل باشد، صرفاً اجرای عدالت است و با استقرار عدالت است که توازن در جامعه سیاسی شکل می‌گیرد.

در این نشست قهرمانی قاضی دادگاه کیفری ۱ یاسوج با اظهار اینکه ۲ پرونده جرایم مطبوعاتی تعیین وقت شده‌اند، گفت: امسال که سال انتخابات هست قطعاً سال پرکاری برای هیئت منصفه مطبوعات استان خواهد بود.

وی افزود: در جرایم مطبوعاتی که معمولاً با حقوق و آزادی‌های مردم در ارتباط است، آن‌ها نظر مشورتی خود را به قاضی ارائه می‌کنند که تشخیص دهند فرد گناهکار است یا خیر.

علیرضا امیرپور، علی پرویزیان، صادق خاک نژاد، سید علی نصیبی، سید جلال رحیمی بیدک، سید ابراهیم عدالتی، همت اله دانش، جمشید عزیزی، انتظام سهمگین ، محمود شهامت، علیرضا مقتدر، امین زمانی، مجتبی شریعتی و محمدعلی پورمند اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *