چهار دادگاه علنی برخط در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار برگزار می‌شود

13:26 - 31 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۳۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
چهار دادگاه علنی برخط در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار برگزار می‌شود
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: توسعه دادگاه‌های علنی برخط در کلیه حوزه‌های قضایی استان پیگیری می‌شود و به همین منظور ۱ و ۲ خردادماه ۴ دادگاه علنی برخط در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی استان‌ها برگزاری دادگاه علنی برخط است، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان سمنان استفاده از ظرفیت‌های جدید فناوری اطلاعات قوه قضاییه در مسیر تسریع و تسهیل دادرسی الکترونیک برخط را به صورت جدی پیگیری و مورد بهره برداری قرار می‌دهد.

 وی ادامه داد: به همین منظور به مسئولان قضایی سراسر استان دستور داده شد اجرای سیاست‌های سند تحول و تعالی قضایی در موضوع برگزاری دادگاه علنی برخط را از شعب حقوقی و کیفری پیگیری کرده و در این راستا تعداد دادگاه‌های علنی برخط استان سمنان به رقم ۴۰ دادگاه رسیده است.

چهار دادگاه علنی بر خط در شهرستان‌های شاهرود و گرمسار برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به برگزاری ۲ دادگاه‌های علنی برخط در روز سه شنبه ۱ خرداد در استان سمنان بیان کرد: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز سه شنبه راس ساعت ۹:۳۰ صبح در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان شاهرود با موضوع خلع ید- ابطال سند به ریاست قاضی حامدبالوئیان و راس ساعت ۱۱:۳۰ صبح در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی گرمسار با موضوع تامین خواسته اثبات بیع به ریاست حسن اورعی مومنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۲ دادگاه‌های علنی برخط در روز چهار شنبه ۲ خرداد در استان سمنان بیان کرد: دادگاه‌های علنی برخط استان در روز چهار شنبه راس ساعت ۹:۳۰ صبح در شعبه پنجم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان شاهرود با موضوع اثبات مالکیت-الزام به تنظیم سند به ریاست قاضی حامدبالوئیان و راس ساعت ۱۱:۳۰ صبح در شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی گرمسار با موضوع مطالبه وجه به ریاست حسن اورعی مومنی برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان برگزاری دادگاه علنی برخط را از موارد اشاره شده در اصل ۱۶۵ قانونی اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آئین دادرسی کیفری برشمرد و افزود: علاقمندان به مباحث حقوقی و قضایی و جلسات دادگاه‌ها می‌توانند به صورت برخط و از طریق نشانی https://skyroom.adliran.ir/ch/edu-semnan۱  و وارد کردن شناسه کاربری user-semnan و رمز عبور۱۲۳۴ در این دادگاه علنی حضور یابند.

وی در خاتمه تأکید کرد: برگزاری تمامی دادگاه‌های علنی برخط مراجع قضایی استان سمنان از طریق صفحه اطلاع رسانی در پیام رسان‌های ایرانی ایتا و روبیکا به نشانی @akbari_dadsm و تارنمای رسمی دادگستری به نشانی https://dadgostari-sm.eadl.ir/ اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *