گفت‌وگو|

جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولیدی با حمایت همه‌جانبه دادگستری استان کردستان/ نقش مؤثر و پررنگ جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی

8:01 - 18 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۰۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولیدی با حمایت همه‌جانبه دادگستری استان کردستان/ نقش مؤثر و پررنگ جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی
مشکلات شرکت تبادلات الکترونیک غرب و شرکت موتورهای آسانسور داریوش آسان‌بر با حمایت و همکاری دادگستری استان کردستان رفع شد و برگزاری جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان نقش به سزایی در حمایت از واحدهای تولیدی داشته است.

خبرگزاری میزان - یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دستگاه قضایی کشور حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید و رفع موانع است و دستگاه قضایی همواره به دنبال برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی بوده و اقدامات به سزایی برای احیای واحد‌های تولیدی یا جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها داشت و مصمم به حمایت جدی از سرمایه‌گذاری برای رونق تولید وبه تبع آن اشتغال در کشور است.

بر همین اساس با توجه به شعار سال که به رشد تولید و مهار تورم تکیه دارد دستگاه قضایی تلاش می‌کند از تولید حمایت کرده و مقدمات اشتغال کامل و پویایی اقتصادی را برای کشور ارمغان آورد.

با توجه به تاکید موکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر تحقق شعار‌های اقتصادی اعلامی سال توسط رهبر معظم انقلاب، تمام روسای دادگستری‌ها و مسئولان قضایی در سراسر کشور به‌عنوان یکی از اولویت‌های قوه قضاییه سعی در تامین امنیت سرمایه‌گذاری دارند و علاوه بر آن بنا بر دستور رئیس قوه قضاییه امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.
جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولیدی با حمایت همه‌جانبه دادگستری استان کردستان/ نقش مؤثر و پررنگ جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه ۱۷ فروردین در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوء استفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان این‌که تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید با حرف زدن ممکن نخواهد شد، گفت: ما در قوه قضاییه برای تحقق شعار سال، برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و در این راستا، درصدد تامین امنیت سرمایه‌گذاری هستیم؛ اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را بسط دهیم باید به تقویت اقتصاد و رشد تولید و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی، کمک کنیم.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولیدی با حمایت همه‌جانبه دادگستری استان کردستان/ نقش مؤثر و پررنگ جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی
داریوش منصوری مدیر عامل شرکت موتورهای آسانسور داریوش آسانبر در گفت‌وگو با میزان، درباره اقدامات دادگستری استان کردستان به منظور احیای این واحد تولیدی، اظهار کرد: زمین نیمه کاره‌ای برای تولید تابلو فرمان آسانسور خریداری کردیم و سال ۱۳۹۸ این زمین را تکمیل و ساخت و ساز را به اتمام رساندیم و فعالیت واحد تولیدی را آغاز کردیم.

وی افزود: برای پروانه بهره برداری اقدام کردیم، ولی با شرکت شهرک‌ها دچار مشکلی درخصوص کارشناسی زمین شدیم و حدود ۳ سال درگیر این مسئله بودیم تا اینکه مشکل در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان مطرح و دستوراتی برای رفع مشکل صادر شد.

منصوری گفت: اگر جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را دادگستری استان کردستان برگزار نمی‌کرد به احتمال زیاد نمی‌توانستیم مشکل را رفع کنیم با کمک و پا درمیانی دادگستری استان اقدامات خوبی رخ داد.

مدیر عامل شرکت موتورهای آسانسور داریوش آسانبر بیان کرد: بسیاری از نیرو‌های انسانی واحد تولیدی در این مدت زمانی که مشکل ایجاد شده بود تعلیق شدند، ولی با همکاری و حمایت دادگستری استان کردستان به زودی نیرو‌های کار این واحد تولیدی افزایش پیدا می‌کند و این افزایش اشتغال را مرهون تلاش‌های دستگاه قضایی هستیم.

جلوگیری از تعطیلی ۲ واحد تولیدی با حمایت همه‌جانبه دادگستری استان کردستان/ نقش مؤثر و پررنگ جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی استان در رفع مشکلات واحدهای تولیدی

محمد رضا قهرمانی رئیس هیئت مدیره تبادلات الکترونیک غرب در گفت‌وگو با میزان، درباره اقدامات دادگستری استان کردستان به منظور احیای این واحد تولیدی، اظهار کرد: شرکت تبادلات الکترونیک غرب با نام تجاری وستکو در سال ۱۳۸۵ با مشارکت جمعی از نخبگان و متخصصین فناوری اطلاعات کشور تاسیس و در حوزه ارائه خدمات و زیرساخت‌های بانکداری الکترونیکی و پرداخت‌های نوین در کشور شروع به فعالیت کرد. ماحصل این تلاش افتخار ارائه خدماتی تقدیر شده به ۲۲ بانک و موسسه مالی و اعتباری و ده‌ها سازمان و نهاد دولتی و همچنین کسب بیش از ۲۵ دستاورد ملی و بین المللی در زمینه ارائه محصولات و خدمات نوآورانه است

وی افزود: همگام با روند جهانی توسعه شهر‌های هوشمند، شرکت در سال ۱۳۹۲ تاسیس شد و بخشی از فعالیت‌ها و منابع شرکت به تامین، تولید و ارائه زیرساخت‌ها و محصولات مورد نیاز توسعه شهر‌های هوشمند در کشور اختصاص یافت. با توجه به ظرفیت‌ها و دستاورد‌های ارزنده شرکت در این حوزه، وستکو بعنوان اولین نهاد توسعه شهر هوشمند در طرح ملی تکاپو با مشارکت وزارت تعاون، وزارت ارتباطات و دفتر UNIDO سازمان ملل در ایران عهده دار تدوین مدل توسعه هوشمندسازی شهر‌های میانی کشور (غیرکلان شهر) و شناسایی، تامین مالی و اجرای پروژه‌های پیشتاز شهر هوشمند گردید. در این راستا وستکو با ایجاد و راهبری هسته‌های فناور تحت حمایت خود سعی در کمک به روند بومی سازی، تولید و توسعه محصولات و خدمات مورد نیاز توسعه شهر‌های هوشمند در کشور دارد.

رئیس هیئت مدیره تبادلات الکترونیک غرب گفت: مشکل شرکت تبادلات الکترونیک غرب مربوط به مسائل کارگری و شکایت اداره کار بود که به دادگستری استان کردستان ارجاع داده شد.

وی افزود: دادگستری استان کردستان مکلف به اجرای حکم صادره شده بود، ولی به منظور حمایت و رفع مشکل شرکت تبادلات الکترونیک غرب فرصتی برای تامین مالی اجرای حکم به شرکت اعطا کرد که این فرصت فارق از مدت زمان تعیین شده قانونی بود تا منجر به مسدودی حساب نشود و این حمایت دادگستری در مدت زمانی که شرکت با مشکلات مالی رو به رو بود کمک بسیاری به شرکت کرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *