رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: ۱۵۰ زندانی با مساعدت خیرین آزاد شدند

9:27 - 10 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۷۱۱۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: ۱۵۰ زندانی با مساعدت خیرین آزاد شدند
رئیس‎کل دادگستری آذربایجان غربی در همایشی به مناسبت هفته بسیج حکم آزادی ۱۵۰ زندانی را به آنها تحویل داد و این مددجویان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در همایش گلریزان آزادی ۱۵۰ نفر زندانی واجدالشرایط که با مساعدت خیرین، گذشت شکات و ارفاقات قانونی مراجع قضایی و تلاش مددکاران اجتماعی به مناسبت هفته بسیج در کانون فرهنگی ورزشی جوانان بسیج برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) عالی‌ترین مرتبه ولایت پذیری را دارد، فاطمه (س) ادامه راه و سیره رسول خدا (ص) در همه زمینه هاست. 

رئیس‎کل دادگستری استان به فرهنگ سازی در جامعه درباره مقوله زندان اشاره کرد و گفت: فرهنگ‎سازی در جامعه در مقوله آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد باید نهادینه شود.

وی افزود: زندانبانی اسلامی ایجاب می‌کند بی تفاوت به زندانی و خانواده او نباشیم و وظیفه شرعی و اخلاقی و شهروندی ما ایجاب می‌کند که به زندانیان و خانواده آن‌ها کمک کنیم. 

عتباتی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کمک به زندانیان، گنجینه‌های بزرگی داریم از جمله فرهنگ قرآنی و دینی و مذهبی ما که دوام وقوام آن همیشگی است و می‌شود به آن‌ها تمسک جست. 

رئیس شورای قضایی استان در ادامه صحبت‌های خود به صلح و سازش در پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: این فرهنگ ارزشی با آموزه‌های دین اسلام آمیخته است و بسیج می‌تواند در بسط و نهادینه کردن فرهنگ سازش بسیار موثر عمل کند. 

رئیس‎کل دادگستری آذربایجان غربی به نقش بسیج در برهه‌های مختلف کشور از جمله در محرومیت زدایی و اردو‌های جهادی هم اشاره و بیان داشت: بسیج در مقوله‌های اجتماعی هم موفق بوده و کار‌های بزرگی را انجام می‌دهد و چه خوب که در مقوله‌های صلح و سازش و آزادسازی زندانیان غیرعمد و مالی هم نقش آفرینی کند. 

عتباتی در پایان به خیرین حاضر در جلسه، گفت: اگر کمک‌های نوع‌دوستانه شما عزیزان نباشد یقیناً دستگاه قضایی و ستاد دیه نخواهند توانست درباره محکومین مالی و غیرعمد کاری از پیش ببرد و موجبات آزادی آن‌ها را فراهم کند. 

در پایان این مراسم حکم آزادی ۱۵۰ زندانی توسط عتباتی، رئیس‎کل دادگستری استان به آنها تحویل و این مددجویان از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند و از تعدادی از خیرین و فعالان که در زمینه آزادسازی زندانیان فعالیت داشتند با تقدیم لوح تقدیر تجلیل به‎عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *