رئیس کل دادگستری گلستان: جلوی خلع ید اردوگاه دانش‌آموزی توسکستان گرگان گرفته شد

13:25 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۸۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گلستان: جلوی خلع ید اردوگاه دانش‌آموزی توسکستان گرگان گرفته شد
رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به جلوگیری از خلع ید اردوگاه دانش آموزی توسکستان گرگان گفت: دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر این دادخواست را با پیگیری‌های حقوقی، بررسی مستندات و شواهد، رد کردند.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی صبح امروز در نشست صمیمی با معلمان که به‌مناسبت هفته بزرگداشت معلم در دادگستری استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: فردی با ارائه یک برگه مربوط به دهه ۴۰ مدعی بود اردوگاه ۵ هکتاری دانش آموزی توسکستان متعلق به وی است و درخواست خلع ید این اردوگاه را داشت.

وی افزود: دادگاه بدوی و نیز دادگاه تجدیدنظر این دادخواست را با پیگیری‌های حقوقی، بررسی مستندات و شواهد رد کردند و جلوی خلع ید این اردوگاه دانش آموزی گرفته شد.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی در استان گفت: تمرکز ما در این مجتمع شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان است. در این مجتمع یک بخش به آموزش و پرورش اختصاص دارد که در آن، مسائل مربوط به دانش آموزان و آسیب‌هایی که آنان را تهدید می‌کند و نیز حمایت‌های قانونی از این قشر، در آن پیگیری می‌شود.

آسیابی خطاب به معلمان حاضر در این نشست گفت: در کنار دروس روزمره، آموزش مهارت‌های زندگی و معنویات به دانش آموزان را جدی بگیرید. دادگستری استان گلستان برای برگزاری دوره آموزشی آشنایی معلمان با مسائل حقوقی آمادگی دارد.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه با اشاره به نقش مهم معلمان در جامعه گفت: معلمان با قشر حساس نوجوانان و جوانان سروکار دارند که با انواع آسیب‌ها و چالش‌ها مواجه هستند.

محمود اسپانلو با بیان اینکه در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان وظایف و تکالیف زیادی برای مدارس و معلمان دیده شده است، تاکید کرد: از معلمان می‌خواهیم نسبت به وضعیت دانش آموزان به ویژه آن‌هایی که در خانواده خود با مشکل مواجه هستند، حساس باشند و برای پیشگیری از آسیب‌های این کودکان با کارشناسان مجتمع شوق زندگی ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

وی گفت: مدیران، ناامنی‌های اطراف مدارس مانند وجود سیگار فروشی‌ها، اماکن عرضه موادمخدر و مزاحمت برای مدارس دخترانه را مستقیم به دادستان‌ها گزارش دهند تا قاطعانه با آنها برخورد شود.

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این جلسه از تلاش‌های دادگستری استان گلستان برای جلوگیری از خلع ید اردوگاه دانش‌آموزی قدردانی کرد.

وی با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با معلمان افزود: باید امیدآفرینی را در همه جای استان، به‌ویژه در حوزه آموزش و پرورش با جدیت دنبال کنیم.

 رئیس کل دادگستری گلستان در پایان این جلسه با اهدای شاخه گل، از یک‌صد معلم حاضر در این نشست قدردانی کرد.

برگزاری دوره‌های آشنایی با مسائل حقوقی، کمک دادگستری برای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، مساعدت حقوقی دادگستری در زمینه دانش‌آموزانی که برای ادامه تحصیل مشکل دارند از جمله درخواست‌های طرح شده از سوی معلمان در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *