رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه مسیر در آذربایجان‌ شرقی رونمایی شد

16:45 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۶۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه مسیر در آذربایجان‌ شرقی رونمایی شد
سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه "مسیر" به منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق در استان آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی و اجرا شد.

خبرگزاری میزان_ احمد موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی در جلسه راه‌اندازی و اجرای سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه "مسیر" با اشاره به اینکه فلسفه مشاوره اقناع زوجین برای سازش و بازگشت آنان به زندگی مشترک و ایجاد تأخیر نسبی در فرایند طلاق باهدف کنترل طلاق‌های هیجانی است، گفت: مشاور صرفاً می‌تواند با گفتگو و اقناع و به دوراز هرگونه اجبار و تحمیل، متقاضیان طلاق را از امر طلاق منصرف و آنان را به متقاضین درمان تبدیل کند.

وی افزود: یکی از آثار جانبی مهم خدمت مشاوره پیش از طلاق حتی در شرایطی که سازشی میان زوجین متقاضی طلاق حاصل نشود، کاهش تبعات نامطلوب برآمده از اختلاف‌ها و کنترل آثار مخرب آن در سطح جامعه است.

موقری با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های مهم و اساسی در سند تحول قضایی، ایجاد امکان اخذ مشاوره تخصصی از متخصصان است، افزود: سامانه "مسیر" (مشاوره ساختن یک راه)، به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، به منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق طراحی و پیاده‌سازی شده است و در افق بلند مدت مرکز به سمت ارائه خدماتی، چون مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره حین زندگی نیز حرکت خواهد کرد.

گفتنی است پس از این جلسه، جلسه توجیهی سامانه مذکور برای مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *