رئیس کل دادگستری استان لرستان: برای حفظ حقوق بیت‌المال نیاز به همکاری بین دستگاهی است

10:09 - 20 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۲۴۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان: برای حفظ حقوق بیت‌المال نیاز به همکاری بین دستگاهی است
رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: برای همکاری در جهت حفظ حقوق بیت‌المال، دستگاه‌ها باید تجهیزات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

خبرگزاری میزان- جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید شهواری، رئیس کل دادگستری استان لرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در این جلسه در راستای حراست از بیت‌المال گفت: بیت‌المال، به ذخایر و اندوخته‌های حکومت اسلامی و اموال عمومی متعلق به همه مردم گفته می‌شود که در مصالح مردم صرف می‌شود و نظارت بر آن برای بهره‌برداری عادلانه به نفع همه مردم در اختیار نظام و دولت است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف بر حسب نوع مسئولیت خود نظارت و مدیریت بخشی از آن را بر عهده دارند و در یک تعامل مستمر و هم‌افزا باید برای حفظ بیت‌المال کوشش کرده و از آن حفاظت و صیانت کنند، ضمن اینکه این اموال باید برای نسل‌های بعدی هم حفظ شود و جلوی تعدی و تجاوز به آن مطابق قانون گرفته و با متخلف برخورد و با سهل‌انگاری در حفاظت آن نیز برخورد مناسب صورت گیرد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای جلسه در راستای حراست از بیت‌المال، بیان کرد: لازم است مواردی که دستگاه‌های مختلف از باب حفظ حقوق بیت‌المال با آن مواجه هستند، احصا شده و به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال اعلام شود تا در جلسات آتی این شورا مطرح و در رابطه با آن‌ها تصمیم‌های کاربردی اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود: برای حفظ حقوق بیت‌المال نیاز به یک همکاری بین دستگاهی است که در همین راستا دستگاه‌های مختلف باید تجهیزات خود را در اختیار یکدیگر قرار داده و حتی از سایر بخش‌های دولت نیز در این راستا کمک بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهواری تاکید کرد: گزارش‌ها و احکام معطل مانده توسط دستگاه‌ها باید پیگیری شده و در یک مهلت چهار ماهه که در جلسه اسفند ۱۴۰۲ تعیین شد، اجرا شود و در غیر این صورت دستگاه مجری تحت عنوان ترک فعل مورد پیگرد قرار گرفته و دادستان راساً در مورد آن احکام وارد عمل خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد زیاد چا‌ه‌های غیر مجاز در استان، ابراز داشت: لازم است در یک زمان‌بندی این چاه‌ها مسلوب‌المنفعه شده و در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند ضمن همکاری با آب منطقه‌ای، امکانات و تجهیزات خود را نیز در اختیار دستگاه مجری حکم قرار دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه برق چاه‌های غیرمجاز بایستی با همکاری معاون حقوق عامه دادستان، آب منطقه‌ای و شرکت توزیع برق قطع شود، خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از کانال‌های آب روباز نیاز به مجوز دارد و با افرادی که غیرمجاز اقدام به بهره‌برداری از این کانال‌ها کنند برخورد قانونی جدی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام‌والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بایستی در رابطه با کشت گیاهان آب‌دوست ارشادات و تذکرات لازم را به کشاورزان قبل از کشت محصول انجام دهد، بیان کرد: پنجره واحد زمین یک امکان بسیار خوب است و دستگاه‌های مختلف بایستی اسناد و مدارک خود را هرچه سریع‌تر در این سامانه ثبت کنند.

وی با تاکید بر تعطیلی مشاورین املاک غیرمجاز، اظهار کرد: یکی از دلایل تعرض به حریم شهر‌ها و قطعه قطعه شدن زمین‌های کشاورزی جهت ساخت‌وساز مشاورین املاک غیرمجاز هستند که باید ضمن تعطیل کردن با آن‌ها برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *