معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد: مشارکت خیرین و نهاد‌های متولی در حمایت از کودکان کار ضروری است

16:58 - 06 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۶۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد: مشارکت خیرین و نهاد‌های متولی در حمایت از کودکان کار ضروری است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: حمایت از کودکان و اطفال نیازمند اهتمام بیشتر نهاد‌های متولی و جلب مشارکت خیرین است.

خبرگزاری میزان_ محمدحسین رحیمی‌زاده در حاشیه بازدید از مرکز ملاقات فرزند و نگهداری از کودکان کار شهرستان یزد اظهار کرد: پس از نشست‌های بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کودکان کار و خیابانی با حضور تمام دستگاه‌های مسئول، بازدید میدانی از این مراکز نیز با هدف آشنایی دقیق با موضوعات و مشکلات این عرصه و جلب حمایت همه جانبه خیران و مسئولان در دستور کار قرار گرفت.

وی بر اجرای دقیق قانون حمایت از اطفال و کودکان تأکید کرد و گفت: این قانون وظایف و مسئولیت‌هایی را برای برخی از سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی تعیین کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به بازدید از مرکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست شهرستان یزد عنوان کرد: مشکلات کودکان این حوزه از حیث آموزش، درمان و مددکاری بسیار زیاد است که علاوه بر مشارکت نهاد‌های متولی و سازمان‌های خدمت‌رسان باید از ظرفیت خیرین نیز در این زمینه بهره گرفت.

وی اضافه کرد: قانون ارائه بهترین خدمات به این طیف از کودکان را به دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی تکلیف کرده است و دستگاه قضایی از نهاد‌های متولی و خدمات‌رسان این مهم را مطالبه دارد.

انتهای پیام/

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *