رئیس کل دادگستری خوزستان از دادسرای جنایی و انقلاب اهواز بازدید کرد

16:29 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۴۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان از دادسرای جنایی و انقلاب اهواز بازدید کرد
رئیس کل دادگستری استان خوزستان در بازدید از دادسرای امور جنایی و انقلاب اهواز بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جرایم خشن تایید کرد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی که به همراه جمعی از معاونین خود از دادسرای امور جنایی و انقلاب اهواز بازدید می‌کرد، ضمن سرکشی به شعب و بررسی تعدادی از پرونده‌های مفتوح، گفت: سرعت در رسیدگی باید همراه با دقت باشد و اجرای احکام نیز باید قاطعانه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از صدور حکم، انجام شود.

وی تصریح کرد: برخی جرایم علاوه بر خسارت به مالباخته، منجی علیه و قربانی، موجب ایجاد ترس در جامعه شده و به امنیت روانی مردم آسیب می‌زند و مردم انتظار دارند مجازات‌های تعیین شده برای این افراد بازدارنده باشد.

دهقانی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرایم، گفت: در کنار اقدامات پیشگیرانه از سوی مراجع و دستگاه‌های مسئول، شعب خاص و ویژه رسیدگی کننده به جرایم، سرقت‌های مسلحانه، مقرون به آزار، جرایم همراه با استفاده از سلاح و قدرت‌نمایی و به طور کلی جرایمی که امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه و مردم را به مخاطره می‌اندازند را با سرعت و دقت رسیدگی کنند و با صدور احکام متناسب و اثرگذار و اجرای به موقع احکام و اطلاع رسانی لازم، زمینه بازدارندگی برای مجرمین و تقویت امنیت و آرامش اجتماع فراهم کنند.

وی با اشاره به طرح اجرای پابند الکترونیک برای محکومان آزاد شده جرم سرقت، گفت: هیچ‌کدام از محکومان در دوران محکومیت خود، از این نهاد ارفاقی بهره‌مند نمی‌شوند و این طرح برای کنترل سارقین سابقه‌داری است که دوران محکومیت خود را به اتمام رسانده و آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *