سفیر عربستان: سرکنسول ریاض به مشهد می‌رود/ تصمیم عربستان برای احداث مقر دیپلماتیک در ایران

13:39 - 04 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۶۱۲
سفیر عربستان: سرکنسول ریاض به مشهد می‌رود/ تصمیم عربستان برای احداث مقر دیپلماتیک در ایران
سفیر عربستان در ایران، می‎گوید که محمد نوار العتیبی به عنوان سرکنسول عربستان در مشهد منصوب شده است.

خبرگزاری میزان - عبدالله العنزی، سفیر عربستان در ایران، می‎گوید که حدود ۶ هزار زائر ظرف چند روز آینده و قبل از توقف تردد زائران به دلیل پایان موسم حج عمره و آغاز آماده‌سازی برای حج تمتع، وارد عربستان خواهند شد. 

العنزی با اشاره به اینکه درهای عمره پس از پایان مناسک حج امسال به روی ایرانیان جدید باز است، اظهار کرد که این موضوع به انجام تمام شروط فنی عربستان از سوی طرف ایرانی بستگی دارد. 

العنزی که با پایگاه الشرق مصاحبه کرده، اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، دیپلمات عربستانی به عنوان سرکنسول عربستان در مشهد منصوب شده است. 

به گفته سفیر عربستان، محمد نوار العتیبی به محض تکمیل مراحل، شاید ظرف دو هفته، وظایف کاری خود را در مشهد آغاز خواهد کرد. از یک هتل به‌عنوان مقر موقت کنسولگری عربستان استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: روابط دو کشور در همه سطوح شاهد توسعه است و ورود هیئت‌های رسمی بین دو کشور ادامه دارد.

العنزی، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود ولید الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان به تهران سفر کند؛ همچنین هیئتی از سازمان توسعه صادرات عربستان هفته آینده برای شرکت در (اکسپو تهران) وارد ایران می‌شود و معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران نیز در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد (داووس) شرکت خواهد کرد.

سفیر عربستان در بخشی دیگر با اشاره به اینکه مقر‌های دیپلماتیکی پیشین این کشور اجاره‌ای بوده و متعلق به دولت عربستان نیست، گفت: روندی وجود دارد که طی سال‌های آینده یک مقر دیپلماتیک برای نمایندگی عربستان در تهران احداث شود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *