تحولات قره‌باغ|

مقام‎های قره‌باغ: توافقی با جمهوری آذربایجان درباره تضمین‌های امنیتی حاصل نشده است

8:47 - 01 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۵۶۰۰
مقام‎های قره‌باغ: توافقی با جمهوری آذربایجان درباره تضمین‌های امنیتی حاصل نشده است
مقام‎های منطقه مورد مناقشه قره‌باغ می‌گویند که هنوز توافقی با جمهوری آذربایجان درباره تضمین‌های امنیتی مورد نظر آن‌ها حاصل نشده و نگرانی از سرنوشت ارمنستانی‌های ساکن منطقه همچنان وجود دارد.

خبرگزاری میزان - پس از عملیات جمهوری آذربایجان، آینده هزاران نفر از ساکن ارمنستانی در منطقه قره‌باغ همچنان مشخص نیست.

آخرین درگیری روز سه‌شنبه گذشته آغاز شد اما یک روز بعد با اعلام مقام‎های محلی مبنی بر موافقت با پیشنهاد صلح به پایان رسید.

مقام‎های قره‌باغ: توافقی با جمهوری آذربایجان به دست نیامده است 

مقام‎های ارمنستانی قره‌باغ، گفته‎اندکه هنوز هیچ توافقی با جمهوری آذربایجان درباره تضمین‌های امنیتی پس از حمله این هفته باکو به دست نیامده است، اما محموله‌های مواد غذایی اضطراری به ساکنان این منطقه رسیده است.

دیدار وزیر خارجه روسیه با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه این کشور و «میرجانا اسپولیاریک ایگر»، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کردند.

این بیانیه می‎گوید که طرفین درباره مسائل مربوط به فعالیت‌های بشردوستانه در مناطق کلیدی و اوضاع در قره‌باغ گفت‌وگو کردند. 

واکنش باکو درباره کشته شدن صلح‌بانان روس

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد «جیحون بایراموف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در دیدار «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود در حاشیه هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل، اطمینان داد که تحقیقات درباره کشته شدن صلح‌بانان روس به نتیجه می‌رسد و عاملان آن به دست عدالت سپرده خواهند شد.

جمهوری آذربایجان بار دیگر از روسیه به دلیل کشته شدن نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره‌باغ در ۲۰ سپتامبر عذرخواهی کرد.

این مقام جمهوری آذربایجان به طرف روس اطمینان دادند که تحقیقات بسیار دقیقی در حال انجام بوده و در حال حاضر به نتایج رسیده است و همه عاملان با مجازاتی که شایسته آن هستند مواجه خواهند شد. 

پاشینیان: امیدوارم ساکنان قره‌باغ بتوانند به سکونت خود در این منطقه ادامه دهند

«نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان ابراز امیدواری کرده است که ساکنان ارمنستانی قره‌باغ بتوانند به سکونت خود در این منطقه ادامه دهند.

ساکنان منطقه عنوان می‌کنند که جمهوری آذربایجان پس از حمله نظامی هفته گذشته به دنبال بیرون راندن ده‌ها هزار نفر از آن‌هاست.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *