وزیر علوم: عضو هیات علمی باید نظم و انضباط اداری، پژوهشی و فرهنگی را رعایت کند

11:05 - 22 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۴۱۴۳
وزیر علوم: عضو هیات علمی باید نظم و انضباط اداری، پژوهشی و فرهنگی را رعایت کند
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به اینکه عضو هیات علمی باید علاوه بر رعایت نظم و انضباط آموزشی، نظم و انضباط اداری، پژوهشی و فرهنگی را نیز رعایت کند گفت: دانشگاه‌ها سرمایه‌های ارزشمندشان را به ناحق و به صورت غیر قانونی اخراج نمی‌کنند.

خبرگزاری میزان - محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه، (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه مقرارت خاص خود را دارد و بر اساس همین قوانین و مقرارت مدیریت می‌شود و طبیعی است که عضو هیات علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی باید نظم و انضباط اداری، پژوهشی و فرهنگی را هم رعایت کند.

وی ضمن اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در هیات اجرایی جذبشان مستقل هستند و بر اساس گزارشات گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها تصمیم گیری می‌کنند، ادامه داد: طبیعی است که اگر خدایی نکرده عضوی از هیات علمی دانشگاه احساس کند مورد ظلم قرار گرفته قانون مسیر را برایش باز گذاشته و می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدید نظر دهد تا این مسئله از مراجع قانونی پیگیری شود، در دانشگاه‌ها سعی بر این است که هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه‌ها سرمایه‌های ارزشمندشان را به ناحق و به صورت غیر قانونی از دانشگاه اخراج نمی‌کنند. استادان دانشگاه افتخار آفرینان جامعه هستند و همه موفقیت‌هایی که ما امروز در کشور داریم و به آن‌ها می‌بالیم نتیجه برون‌داد‌های دانشگاهی و تلاش‌های اساتید، دانشمندان و دانش‌آموختگان است که در دستگاه‌های اجرایی و صنایع‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: استادان دانشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌های نمادین و موجب افتخار هستند و هرگز دوست نداریم به آن‌ها بی احترامی و ظلم شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *