رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ثبت ۲۵۰ حادثه مرتبط با اسلام‌هراسی در آلمان

10:42 - 14 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۲۹۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ثبت ۲۵۰ حادثه مرتبط با اسلام‌هراسی در آلمان
طی‌ ۶ ماه اخیر در آلمان بیش از ۲۵۰ مورد حادثه مرتبط با اسلام‌هراسی روی داده و با این وجود هیچگونه بازداشتی در این رابطه از سوی پلیس صورت نگرفته است.

خبرگزاری میزان - بر اساس آماری که پارلمان آلمان به تازگی منتشر کرد، پلیس این کشور، ۲۵۸ جنایت اسلام‌هراسی را در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ ثبت کرده است.

بیش از ده‌ها مسجد بین ژانویه تا ژوئن گذشته هدف حمله و ده‌ها مسلمان در خیابان یا مکان‌های عمومی هدف تجاوز فیزیکی یا آزار و اذیت کلامی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در پی حملات صورت گرفته در این مدت ۱۷ مسلمان مجروح شده‌اند.

وزارت کشور آلمان این ارقام را در پاسخ به سوال پارلمانی حزب مخالف چپ منتشر کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این وزارت، حوادث روی داده شامل جرایم ناشی از نفرت، نامه‌های تهدیدآمیز، ضرب و جرح لفظی و فیزیکی، خرابکاری یا خسارت مالی بوده است.

حدود ۱۲۴ مورد از این حوادث مرتبط با اسلام‌هراسی بین ژانویه تا مارس و ۱۳۴ مورد دیگر نیز در فاصله آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی ثبت شده است.

هیچ بازداشتی صورت نگرفته است

مقامات وزارت کشور آلمان گفته‌اند در حالی که تحقیقات جنایی علیه چندین مظنون آغاز شده، اما تاکنون هیچ بازداشتی صورت نگرفته است.

بر اساس آمار و ارقام، بیشتر جنایات در ایالت‌های آلمان شرقی، پایگاه دیرینه احزاب راست افراطی، انجام شده است.

با این وجود تعداد زیادی جرایم ناشی از نفرت مرتبط با اسلام‎هراسی در برلین، پایتخت آلمان و همچنین شهر‌های غربی کلن، فرانکفورت و مونیخ نیز به ثبت رسیده است.

تشدید بیگانه‌هراسی و نژادپرستی در سال‌های اخیر

آلمان در سال‌های اخیر شاهد رشد نژادپرستی و بیگانه‌هراسی بوده است که با تبلیغات گروه‌های راست افراطی و ضد مسلمانان، از جمله حزب «آلترناتیو برای آلمان»، یا AfD، تقویت شده است.

آلمان کشوری با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین کشور در اروپا با بیشترین جمعیت مسلمان در غرب اروپا است؛ بر اساس آمار رسمی، نزدیک به ۵ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند.

افزایش بی‌اعتمادی و عدم گزارش دهی حوادث به پلیس

یکی از مقامات جامعه مسلمانان در برلین هشدار داده که تعداد حملات گزارش نشده اسلام‌هراسی در آلمان به دلیل بی‌اعتمادی فزاینده به مقامات بسیار بیشتر می‌شود.

بر اساس ارقامی که در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان آلمان در ماه‌های گذشته فاش شد، تنها در ۹۰ روز نخست سال ۲۰۲۳، ۱۲۴ حمله به مسلمانان و مساجد در سراسر آلمان صورت گرفت که میانگین هشدار دهنده بیش از یک مورد در روز است.

این اعداد شامل موارد ارعاب و همچنین خرابکاری و آسیب رساندن به سایر اموال است.

«برهان کسیچی»، رئیس شورای اسلامی فدرال آلمان، می‌گوید: تعداد حملات علیه مساجد در چند ماه گذشته افزایش یافته است و ما فرض می‌کنیم که تعداد موارد گزارش‌نشده بسیار بیشتر است.

بسیاری از مسلمانان حوادث اسلام‌هراسی را گزارش نمی‌کنند، زیرا چنین اعمالی به وضوح تعریف نشده‌اند یا به این دلیل که به (مقامات) اعتماد ندارند. بنابراین، ما تعداد موارد گزارش نشده را بسیار بیشتر فرض می‌کنیم.

مشکل دیگری که وی به آن اشاره کرد این است که «گاهی اوقات حملات علیه مساجد در رده حملات اسلام‎هراسی قرار نمی‌گیرند؛ آن‌ها در دسته‌های دیگر ثبت شده‌اند، به عنوان مثال تنها به عنوان حملات آتش‌سوزی ثبت می‌شوند، بنابراین باید به این آمار نگاه دقیق تری داشت.»

داده‌های سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد پلیس آلمان دستکم ۶۱۰ جنایت اسلام‌هراسی از جمله حمله به ۶۲ مسجد را بین ژانویه تا دسامبر همان سال ثبت کرده که دستکم ۳۹ نفر در خشونت‌های ضد مسلمانان مجروح شده‌اند.

به گزارش «آناتولی»، در سال ۲۰۲۱، دستکم ۶۶۲ جنایت اسلام‎هراسی، از جمله حمله به حدود ۴۶ مسجد روی داده و دستکم ۱۷ نفر مجروح شدند.

آمار‌های وزارت کشور آلمان برای سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که در آن سال بیش از ۹۰۰ جنایت اسلام‌هراسی در سراسر این کشور ثبت شده است که نزدیک به ۸۰ مسجد هدف حمله قرار گرفته و دستکم ۴۸ نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *