رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رییس کل دادگستری خراسان شمالی: هرگز نباید انجام اقدامات پیشگیرانه در تأمین امنیت شهروندان را رها کرد

15:07 - 27 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۶۰۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رییس کل دادگستری خراسان شمالی: هرگز نباید انجام اقدامات پیشگیرانه در تأمین امنیت شهروندان را رها کرد
رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، گفت: با وجود امنیت در استان‌های کشور، اما اقدامات پیشگیرانه در تأمین امنیت شهروندان را هرگز نباید رها کرد.

خبرگزاری میزان – سومین نشست «شورای نظارت، پیگیری و مدیریت وقایع مهم استان» در سال‌جاری به ریاست حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و تعدادی از مدیران و مسوولان ذیربط استان برگزار شد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی‌زاده در این جلسه با اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ (ع) و تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی سلامتی برای مجروحان این واقعه، گفت: قطعا افکار پلیدی در پشت صحنه اجرای این گونه عملیات‌های تروریستی وجود دارد که آن‌ها را طراحی و مدیریت می‌کند و مجریان این عملیات‌ها، تحت تأثیر فرهنگ، آموزش و عقاید منحط بیگانه قرار گرفته و از ارزش‌های اسلامی کاملا به دور هستند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف استکبار و سیاست‌های شیطانی آن، ایجاد رعب و وحشت در جوامع مذهبی و دور کردن مردم از ارزش‌های دینی است، بنابراین باید بقاع متبرکه با اقدامات «پیش بینانه، پیشگیرانه و بازدارنده» مورد محافظت قرار گیرند تا فضای امنی برای زائران و حاضران در این اماکن مذهبی فراهم و نقشه شوم معاندان نظام اسلامی، چون همیشه نقش بر آب شود.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با ذکر جمله ایی از حضرت امام خمینی (ره) مبنب براین که: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود» تصریح کرد: دشمنان ما گمان می‌کنند با این اقدامات خبیثانه و غیر انسانی می‌توانند مردم را از نظام و دین دور کنند، اما از این غافل هستند که طبق این فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم هر روز بیدارتر و هوشیارتر از گذشته خواهند بود و هرگز میدان حضور را خالی نخواهند کرد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی‌زاده ادامه داد: استان خراسان شمالی دارای بقاع متبرکه بسیاری است و برغم حضور و هم‌زیستی «فرهنگ‌ها و مذهب‌ها و دیدگاه‌های مختلف» یکی از استان‌های امن کشور است، اما با این وجود اقدامات پیشگیرانه در تأمین امنیت شهروندان را هرگز نباید رها کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *