۵۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز محور‌های مواصلاتی شهرستان کامیاران با ورود دستگاه قضایی اصلاح شد

11:17 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۰۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۵۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز محور‌های مواصلاتی شهرستان کامیاران با ورود دستگاه قضایی اصلاح شد
رئیس دادگستری شهرستان کامیاران استان کردستان به‌صورت سرزده از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کامیاران و نقاط حادثه‌خیز مسیر گردشگری کامیاران- پالنگان بازدید به‌عمل آورد.

خبرگزاری میزان - منصور مهدوی رئیس دادگستری کامیاران در بازدید از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان با اشاره به اینکه جاده‌های مواصلاتی بین کامیاران و مسیر گردشگری پالنگان از استاندارد‌های مناسب برخوردار نیست و نقاط حادثه‌خیز فراوانی دارد، اظهار کرد: رفع این مشکل چندین سال است که در دستورکار قرار دارد و توجه خاص مسئولان برای تامین اعتبار دو بانده کردن این مسیر را می‌طلبد تا نقاط حادثه‌خیر برطرف شده و شاهد حوادث مرگ‌بار نباشیم. 

وی از کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز محور‌های مواصلاتی این شهرستان خبر داد، گفت: سال گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است، اما هنوز ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز وجود دارد. 

رئیس دادگستری کامیاران افزود: در تصادفات جاده‌ای بیشترین خسارت وارد آمده قطعاً از دست رفتن سرمایه انسانی خواهد بود که این امر قابل جبران نیست و اثرات معنوی آن سال‌ها ادامه دارد. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان کامیاران به ویژه روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی شدن قرار دارد، گفت: در ۳۱ فروردین ماه شاهد برگزاری مراسم عرفانی هزار دف در روستای پالنگان بودیم که بالغ بر ۳۰ هزار نفر از تمام نقاط کشور در این مراسم حضور داشتند که به دلیل مشکلات زیر ساخت‌ها و کمبودها، شاهد مشکلات، مشقت‌ها و حوادث تلخی برای گردشگران و شرکت کنندگان بودیم.

مهدوی افزود: جاده روستایی یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای روستا‌ها است و اگر مسیرهای منتهی به روستاها مناسب‌سازی شود، شاهد کاهش مهاجرت و توسعه گردشگری خواهیم بود. 

وی تصریح کرد: بسیاری از نقاط گردشگری بکر شهرستان از داشتن راه دسترسی استاندارد محروم هستند، رفع نقاط حادثه خیز و مناسب سازی زیرساخت‌ها یک فرصت مناسب برای راه‌های روستایی است که باعث جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری می‌شود. 

مهدوی در پایان بر حمایت دستگاه قضایی از اقدامات اداره راه و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد و بیان داشت: در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی چندین کیلومتر از حریم جاده‌ی روستایی مسیر گردشگری پالنگان آزادسازی شد که در این خصوص در سطح استان در رتبه اول قرار داریم که این اقدام به دلیل اهمیت موضوع برای دستگاه قضایی بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *