رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: حفظ کرامت مراجعین و تسهیل موجبات دسترسی مردم به مدیران و خدمات قضایی در اولویت اقدام و عمل ما قرار دارد

16:14 - 24 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۲۱۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: حفظ کرامت مراجعین و تسهیل موجبات دسترسی مردم به مدیران و خدمات قضایی در اولویت اقدام و عمل ما قرار دارد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه برنامه دیدار عمومی با مراجعین اظهار کرد:اقدامات دستگاه قضایی استان در زمینه تکریم ارباب رجوع و تسهیل موجبات دسترسی مراجعین به مدیران قضایی به نحوی است که این استان در این حوزه، در ردیف استان‌های ممتاز کشوری قرار دارد.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، از موضوعات و مسائل مرتبط با فرایند دادرسی، نحوه رسیدگی‌های قضایی و تقاضای اعمال ماده ۴۷۷قانون آیین دادرسی کیفری و اعاده دادرسی بعنوان اصلی‌ترین موارد طرح شده در جریان ملاقات‌های حضوری نام برد.

وی حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع را از اولویت‌های مهم دادگستری کل استان برشمرد و با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری خراسان شمالی در این حوزه‌ها گفت:حقوق مردم برای ما بسیار مهم است و به مدیران قضایی نیز ابلاغ شده که نسبت به رعایت این حقوق و حفظ کرامت مراجعین بسیار حساس باشند و اجازه ندهند، مردم عزیز که از جمله سرمایه‌های عظیم اجتماعی و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند از نحوه رفتار و اقدام مدیران و کارکنان ناراحت و یا خدای نکرده بعضا دچار ناامیدی و بی اعتمادی شوند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از تقویت سازوکار‌های نظارتی برای حصول اطمینان از میزان رعایت حقوق مراجعین در کلیه بخش‌ها و حوزه‌های قضایی در استان خبر داد و در ادامه به منابع انجام نظرسنجی‌های مختلف از جمله مصاحبه‌های تصویری با مراجعین به دستگاه قضایی توسط روابط عمومی اشاره و در ارزیابی و سنجش کلی میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان گفت:نظرمردم برای ما بسیار مهم است. بطوریکه طی این سازوکار برخی شاخص‌های عملکردی مانند تکریم ارباب رجوع و میزان رعایت حقوق شهروندی و نحوه رسیدگی‌های قضایی توسط مدیران و کارکنان و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده مثبت ارزیابی کردن میزان رضایتمندی کلی مراجعین در انطباق با معیار شاخص‌های یاد شده، از تداوم این فرایند در کنار دیگر ابزار‌های نظارتی بمنظور افزایش میزان رضایتمندی و اعتماد عمومی به دستگاه قضایی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد:اگر فردی به دستگاه قضایی استان مراجعه کند و در حوزه مسائل قضایی گله و شکایت و یا پیشنهاد و انتقادی داشته باشد در در همان روز مراجعه -که عمدتاً در روز‌های دوشنبه هر هفته و طی ملاقات عمومی پیش بینی شده-می‌تواند موضوع یا موضوعات مربوطه را حسب مورد با مسؤولان قضایی استان در میان گذارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی مراجعه به سایت اینترنتی دادگستری کل استان به نشانی dadgostari_kl.eadl.ir و ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادت و یا عضویت در کانال سروش را از دیگر مسیر‌های مستقیم ارتباطی مردم با حوزه ریاست دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *