لزوم ایجاد شرایطی برای مهارت آموزی جوانان قبل از ورود به خدمت سربازی

14:34 - 26 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۵۹۴
لزوم ایجاد شرایطی برای مهارت آموزی جوانان قبل از ورود به خدمت سربازی
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: انگیزه لازم را برای جوانان از سنین قبل از ۱۵ سالگی فراهم کنیم تا در زمان ورود به خدمت سربازی دارای مهارت باشند.

خبرگزاری میزان - اولین همایش استانی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در سال ۱۴۰۲ با حضور سازمان‌های لشکری و کشوری حوزه مهارت آموزی  به ریاست سردار زاده کمند فرمانده قرارگاه و جمعی از کارکنان نیرو‌های مسلح استان تهران برگزار شد.

در این جلسه فرماندهان یگان‌های نیرو‌های مسلح و مدیران کل ادارت دولتی گزارش عملکرد خود را در حوزه مهارت آموزی و همچنین موانع و مشکلات و پیشنهادات ارایه دادند.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح نیز گزارش جمع بندی نتایج ارزیابی را تشریح و نکاتی را جهت رشد و توسعه مهارت آموزی در سطح استان ارایه کرد.

سردار محمد جواد زادکمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیز در این جلسه با بیان تدابیری از رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت و ضرورت مهارت آموزی فلسفه سربازی، اهداف، سیاست، اصول و برنامه‌های قرارگاه، اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب، مهارت آموزی کارکنان کار خوب و اساسی است و اگر حرکت و حضور سرباز را هدفمند کنید و به جز تیراندازی و کار‌های نظامی، مهارت‌های دیگری نیز یاد بگیرند در نتیجه کار بزرگی انجام شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مهمترین ظرفیت امیدبخشی کشور، نیروی انسانی متعهد، کارآمد با زیربنای اصل و ایمان است، افزود: طبق این تدابیر به دنبال تحقق مهارت آموزی سربازان، ساز و کار‌های آن انجام شد و در نیرو‌های مسلح به تاسی از رهبری معتقد هستیم نسل جوان، ارزشمندترین سرمایه ایران اسلامی است و همچنین خدمت وظیفه عمومی وظیفه ذی‌قیمتی برای رشد تعالی سربازان و توانمندسازی جوانان و همچنین موقعیتی برای نقش آفرینی در یکی از مهمترین عرصه‌های خدمتی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که مهارت آموزی را به جریان تبدیل کرده و در این راستا استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی و هم افزایی با آن‌ها را داشته باشیم، گفت: یکی از ۳۹ کارکرد قرارگاه امر آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی مبنی بر اشتغالزایی جوانان است.

سردار زاده کمند بیان کرد: سال ۱۳۹۶ قرارگاه تشکیل و ۹ سند بالادستی تهیه شد که در آن اهداف طرح بیان و برنامه‌ها سال مبتنی بر آن تدوین شده است و اصل تناسب مهارت و ماموریت، آموزش مهارت، تسهیل گری و اشتغال جوانان مد نظر ما است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: وظیفه نیرو‌های مسلح در زمان صلح این است که برای سازندگی کشور کمک کنند و بر همین اساس این ظرفیت را پای کار آوردیم تا به دستگاه‌ها برای یادگیری مهارت و در آینده اشتغال زایی کمک کنیم.

وی افزود: با ۲۷ دستگاه در کشور در امر مهارت آموزی و اشتغالزایی تفاهم نامه‌هایی امضا شده است و باید تلاش کنیم انگیزه لازم را برای جوانان از سنین قبل از ۱۵ سالگی فراهم کنیم تا در زمان ورود به خدمت سربازی دارای مهارت باشند.

فرماندهان و مدیرانی که در ارزیابی عملکرد امتیازات بالاتری کسب کرده بودند از سوی قرارگاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *